شناسه خبر:53327
1400/12/19 09:46:41
معاون گردشگری وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در سفر به کردستان:

برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری داخلی دچار چالش مواجه هستیم

سپهرغرب، گروه خبر: معاون گردشگری وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری داخل کشور با یک چالش جدی مواجه هستیم.

علی‌اصغر شالبافیان در دومین همایش بین‌المللی گردشگری و توسعه که در دانشگاه کردستان برگزار شد، با بیان اینکه یکی از چالش‌ها و نقطه‌ضعف‌های گردشگری ایران، محدود بودن محورهای گردشگری است، اظهار کرد:‌ ایران دارای جاذبههای گردشگری بسیاری است اما متأسفانه این جاذبه‌ها به توسعه گردشگری استان‌های کشور منجر نشده است.

وی تصریح کرد: استان‌های غربی کشور ازجمله لرستان، کرمانشاه، ایلام و کردستان دارای جاذبه‌های گردشگری معروف و مشهوری هستند، اما بهره‌مندی این استان‌ها در حوزه صنعت گردشگری متناسب با ظرفیت آن‌ها نیست.

وی بر ایجاد تنوع در محورهای گردشگری تأکید کرد و گفت: یکی از برنامه‌های ما برای بهره‌مندی از ظرفیت‌های گردشگری کشور، تعریف کردن محورهای جدید گردشگری است که محور غرب کشور در این راستا مورد توجه است.

معاون گردشگری وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: محور غرب از ظرفیت‌های گردشگری، تاریخی، فرهنگی و طبیعی بسیاری برخوردار است و نه‌تنها در بحث گردشگری که در زمینه دسترسی به بازارهای متنوع حائز اهمیت است.

شالبافیان با بیان اینکه یکی از چالش‌های جدی در بحث گردشگری تبلیغات ناکافی برای معرفی این محورها و استان‌های غربی کشور است، اذعان کرد: برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری داخل کشور با یک چالش جدی مواجه هستیم و در خصوص معرفی ظرفیت‌های گردشگری ایران در خارج از کشور نیز باید کارها و اقدامات جدی صورت بگیرد.

وی اظهار کرد: در کنار هم قرار گرفتن‌ استان‌های محور غربی موجب هم‌افزایی آنان و به‌هم‌پیوستگی و توسعه زیرساخت‌ها می‌شود.

وی با بیان اینکه قرارگیری منقطه هورامان در بین دو استان کردستان و کرمانشاه موجب هم‌افزایی این دو استان می‌شود، گفت:‌ در خصوص اقدامات صورت‌گرفته در راستای معرفی جاذبه‌های گردشگری ایران در خارج از کشور از ظرفیت‌های دانشجویی، کانون‌های دانشجویی گردشگری، شرکت‌های فعال در حوزه گردشگری استفاده می‌کنیم.

 

شناسه خبر 53327