شناسه خبر:53373
1400/12/21 09:24:26

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج گفت: با توجه به نزدیک شدن به چهارشنبه آخر سال و احتمال بروز حوادث، تمهیدات لازم انجام شده و 165 آتش‌نشان در هشت ایستگاه در آماده باش کامل هستند.

سهیل فضل‌وزیری در جمع خبرنگاران در سنندج اظهار کرد: هر سال و براساس رسم دیرینه، مردم در چهارشنبه آخر سال با روشن کردن آتش آخرین چهارشنبه سال را جشن می‌گیرند اما برخی‌ها با ساخت مواد منفجره و ترقه باعث بروز حادثه شده و خاطرات تلخی را در روزهای پایانی سال رقم خواهند زد.

وی گفت: این سازمان در راستای پیشگیری از حوادث احتمالی چهارشنبه آخرسال تمهیدات و جلساتی را با دستگاه‌های امدادی، نیروی انتظامی و صدا و سیما در زمینه فرهنگ‌سازی و کاهش حوادث برگزار کرده است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج اضافه کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، بنرهای هشدار در زمینه آگاهی‌بخشی به شهروندان به‌ویژه قشر نوجوان و جوان در سطح شهر نصب شده است.

وزیری اعلام کرد: با توجه به اینکه در این ایام به‌واسطه خریدهای نوروزی بازارهای سطح شهر شلوغ و احتمال بروز حوادث هم وجود دارد در راستای تسریع در امدادرسانی در مواقع بروز حوادث، سه اکیپ سیار آتش‌نشانی در میدان آزادی، انقلاب و پارک کودک از 15 اسفند سال جاری مستقر شده‌اند.

وی با اشاره به آماده باش 165 آتش‌نشان در هشت ایستگاه سطح شهر اظهار کرد: آتش‌نشانان تا پایان روز 13 فروردین در آماده‌باش کامل هستند.

وی تأکید کرد: خانواده‌ها در کاهش حوادث احتمالی چهارشنبه آخر سال و ایام نوروز تأثیر بسزایی دارند، بنابراین امیدواریم با رعایت نکات ایمنی روزهای پایانی سال را سپری کرده و با خاطرات خوشی به استقبال نوروز برویم.

شناسه خبر 53373