شناسه خبر:53467
1400/12/23 09:23:02

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان گفت: پویش فرهنگی ایمنی با عنوان «همراهان سفر ایمن» با تمهیدات سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای از 25 اسفندماه 1400 تا 15 فروردین‌ماه 1401 در راه‌های کشور اجرا می‌شود.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان، صفر صادقی‌راد با اشاره به اجرای پویش همراهان سفر ایمن، ابراز کرد: در راستای اهداف و برنامه‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای درخصوص فرهنگ‌سازی، ارتقای ایمنی و کاهش سوانح رانندگی و تکیه بر سوابق و تجارب موجود، درنظر داریم در قالب این طرح مجموعه‌ای از برنامه‌های فرهنگی، رسانه‌ای و هنری در چهارچوب یک پویش در نقاط هدف اجرا شود.

این مقام مسئول افزود: این طرح به‌منظور آماده کردن تمهیدات اثربخش برای ارتقای ایمنی سفر‌های برون‌شهری نوروزی و کاهش سوانح رانندگی و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های سازمانی و فراسازمانی پیش‌بینی شده است که از 25 اسفندماه سال جاری تا 15 فروردین‌ماه 1401 به مدت 20 روز اجرا خواهد شد.

وی تأکید کرد: محل این طرح در 25 مجتمع خدماتی رفاهی واقع در محور‌های پُرتردد کشور خواهد بود که ترددکنندگان در این محور‌ها برای ارتقای ایمنی نیاز به توقف و استراحت دارند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان به اهداف اجرای این پویش اشاره و تصریح کرد: کمک به افزایش ایمنی خودرو‌های شخصی و حمل‌ونقل عمومی و ترغیب رانندگان به توقف وسایل نقلیه در طول سفر با هدف رفع خستگی ناشی از رانندگی طولانی در محور‌های اصلی و منتخب، ارتقای دانش عمومی جامعه درخصوص ایمنی و فرهنگ درست رانندگی، به‌کارگیری تمام ظرفیت‌های لازم برای تحقق اهداف و برنامه‌های تکلیفی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در چهارچوب آیین‌نامه انضباطی، اجتماعی، ترافیکی و مورد تأکید کمیسیون ایمنی راه‌ها، از اهداف این پویش خواهد بود.

صادقی‌راد یادآور شد: به‌کارگیری هنر در خدمت ایمنی برای ایجاد جاذبه‌های جاده‌ای و ترغیب مسافران به توقف در مسیر، کمک به آشنایی مسافران نوروزی با تمدن فرهنگ و هنر ایران، کمک به احیای نمایش‌های ایرانی به‌ویژه نمایش‌های آیینی، سنتی و بومی مقصد و کمک به احیای موسیقی ایرانی به‌ویژه موسیقی‌های بومی و مقامی شهر مقصد، از دیگر اهداف اجرای این پویش است.

شناسه خبر 53467