شناسه خبر:53692
1401/1/10 09:31:35

استاندار همدان خواستار تهیه‌ بانک‌اطلاعاتی قابل دسترس از رانندگانی حادثه ساز و دارای سابقه رعایت نکردن‌ موازین و قوانین راهنمایی و رانندگی شد.

علیرضا قاسمی فرزاد سه شنبه شب در جلسه راهبری وضعیت تصادفات استان همدان اظهارداشت: با رجوع به بانک اطلاعاتی می‌توان به عنوان یک عامل بازدارنده، رانندگان حادثه‌آفرین را در اوج سفرهای مناسبتی نظیر نوروز و تعطیلات تابستان  ممنوع‌السفر کرد.

 

وی اضافه کرد: با وجود افزایش ۳۱ درصدی ترددها پایش، کنترل و نظارت خوبی توسط مجموعه نیروهای انتظامی، پلیس راه و راهور انجام گرفت که باعث شد در بخش‌های مختلف سوانح رانندگی، میزان تصادفات، فوتی، جرح و مصدومیت به نسبت ترددها، کاهش یابد.

 

استاندار همدان‌ ادامه داد: میزان تردد خودروها در ایام نوروز به نسبت سال گذشته افزایش یافته و از پنج میلیون و ۷۰۰ هزار سفر به بیش از ۹میلیون ۵۰۰هزار تردد رسیده است.

 

قاسمی فرزاد از رانندگان و مسافران نوروزی خواست با خویشتن‌داری و رعایت ضوابط رانندگی در حفظ سلامت و آرامش خانواده‌ها و کاهش میزان تصادفات ایفای نقش کنند.

 

وی گفت: مجموعه راهداری و هلال احمر استان، خدمات ارزنده‌ و مراقبت‌های همه‌جانبه‌ای در ایام نوروز در جهت رفاه مسافران نوروزی ارائه کردند که قابل تقدیر و تشکر است.

 

استاندار همدان افزود: با توجه به‌ گزارش‌های اورژانس و هلال احمر استان، در ایام نوروز امسال سرعت بالا و بیش از حد مجاز، بیشترین‌ عامل تصادفات رانندگی بوده است.

 

قاسمی فرزاد ادامه داد: بسترسازی در راستای انجام اقدامات پیشگیرانه افزایش میزان جریمه، اعمال محدودیت‌های موثر و فرهنگ‌سازی در دستور کار مجموعه پلیس راه و راهور استان قرار گیرد.

 

وی یادآوری کرد: جلسه‌ای که با استانداران سراسر کشور انجام شد، برای کاهش تصادفات و حوادث رانندگی، پیشنهاد شد از  ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین به میزان ۱۰ کیلومتر از سرعت خودروهای عمومی و خصوصی کاسته شود.

 

استاندار همدان‌ از مجموعه پلیس راه استان خواست در راستای نصب و تعمیر دوربین‌های ثبت تخلفات درون‌شهری و برون‌شهری اقدام کند.

 

قاسمی فرزاد افزود: ارتقاء فرهنگ رانندگی و رعایت ضوابط و قوانین راهنمایی و رانندگی توسط رانندگان می‌تواند نقش بازدارنده در ایجاد تصادفات رانندگی و حوادث جاده‌ای داشته باشد.

 

 

 

 

شناسه خبر 53692