شناسه خبر:53693
1401/1/10 09:35:49

وزیر علوم گفت: بعضی از دانشگاه ها محدودیت هایی در زمینه خوابگاه و غذای دانشجویی برای برگزاری حضوری کلاس های درس دارند که تلاش می کنیم از طریق اعتبارات و منابع صندوق رفاه و سازمان امور دانشجویان کمک و حمایت کنیم.

محمدعلی زلفی گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری با اشاره به تاکید رئیس جمهور مبنی بر برگزاری حضوری کلاس های درس دانشگاه‌ها، گفت: با توجه به تاکید ریاست جمهوری در زمینه از سرگیری آموزش حضوری در دانشگاه ها باید بیان کنم که هیچ وقت طی سال‌هایی که درگیر ویروس کرونا بودیم، دانشگاه ها تعطیل نبوده و دانشجویان تحصیلات تکمیلی که طرح پایان نامه آنها به تایید گروه و دانشگاه رسیده بود در آزمایشگاه ها و کتابخانه ها حضور داشتند.

وی افزود: بحث حضوری شدن کلاس‌های درسی دانشگاه‌ها شامل بخشی از دانشجویان تحصیلات تکمیلی می شود که هنوز آموزش تئوری آنها به پایان نرسیده است و دانشجویان کارشناسی. تلاش می شود که به امید خدا از ۱۴ فروردین شاهد حضور پرشور و نشاط دانشجویان در دانشگاه‌ها باشیم،

به گفته زلغی گل بعضی از دانشگاه ها محدودیت هایی در زمینه خوابگاه و غذای دانشجویی دارند که تلاش می کنیم از طریق اعتبارات و منابع صندوق رفاه و سازمان امور دانشجویان کمک و حمایت کنیم که در اولین فرصت بتوانند شرایطی را ایجاد کنند که شاهد حضور همه دانشجوها در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا باشیم.

* بسترهای تحقق شعار سال در وزارت علوم 

وزیر علوم همچنین با اشاره به شعار سال، خاطرنشان کرد: برای تحقق شعار سال نیاز به بسترهای سخت افزاری، نرم افزاری و مغز افزاری داریم که هر سه بخش در وزارت علوم و موسسات تابعه وجود دارد. ما ۴۹ پارک علم و فناوری و ۲۲۵ مرکز رشد داریم که می توانند در خدمت ایده های جدید برای حمایت و تبدیل شدن به محصول قرار گیرد.

وی افزود: در سال جدید تلاش می‌کنیم که تسهیل‌گر دانشجویان و نخبگانی باشیم که به مراکز رشد و پارک های علم و فناوری مراجعه می‌کنند تا مکان و فضای خاص در اختیارشان قرار دهیم و حمایت های ویژه صورت پذیرد تا آن عزیزان بتوانند ایده‌های خودشان را مورد آزمایش قرار دهند و شرایط تست ایده ‌ها برایشان فراهم شود تا ایده به محصول تبدیل شود.

زلفی گل خاطرنشان کرد: وزارت علوم و پارک های علم و فناوری، نوآوری ها و ایده هایی که تبدیل به محصول می شوند را تا سطح ۶ مدیریت و حمایت می کنند و از سطح ۶ که تبدیل به شرکت دانش پایه شد، تحویل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری می شوند و از آنجا که بحث تجاری سازی و بازاریابی محصولات مطرح می شود معاونت علمی ریاست جمهوری آنها را مورد حمایت قرار می دهد.

وزیر علوم گفت: جا دارد از مقام معظم رهبری بابت شعار سال تشکر کنیم که بحث تولید و اشتغال آفرینی را برمبنای دانش بنیانی مطرح کردند. محور  و مدار دانش بنیانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است و سعی می کنیم با برنامه های متنوعی که در حوزه معاونت فناوری و نوآوری در حال طراحی و اجرا است، بتوانیم این فرمان مقام معظم رهبری را عملی کنیم، 

شناسه خبر 53693