شناسه خبر:53766
1401/1/16 09:20:55

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان گفت: سردار شهید «محمدرضا مازویی» از میان شهدای پیشنهادی ارگان‌های نظامی به‌عنوان شهید شاخص استان در سال 1401 انتخاب و معرفی شد.

مجید صفدریان روز دوشنبه با اشاره به اینکه هرسال براساس مقتضیات ویژه‌ای برخی از شهدا به‌عنوان الگو به جامعه معرفی می‌شوند، افزود: بر همین اساس، سردار شهید مازویی فرمانده گردان تخریب لشکر 32 انصارالحسین (ع) همدان به‌عنوان شهید شاخص استان همدان در سال 1401 انتخاب شده است.

وی اظهار کرد: در همین ارتباط خلبان شهید «موسی‌الرضا پوررحمتی» از ارتش، شهید «مصطفی طلایی‌نوین» از ناجا و «علیرضا دهقان» از تیپ 32 انصارالحسین (ع) نیز به‌عنوان شهدای شاخص نیروهای مسلح استان همدان در سال 1401 انتخاب شدند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان گفت: همچنین شهید «امیر طلایی» در شهرستان همدان، شهید «قاسم صاعد» در شهرستان رزن، شهید «علی‌اصغر یزدانی‌فر» در درگزین، شهید «نصرت‌اله خلیلی» در فامنین، شهید «کوچکعلی ذاکری» در شهرستان کبودراهنگ، شهید «عبدالصالح رفعت» در تویسرکان، شهید «صادق عنبری» در ملایر، شهید «حیدر سهرابی» در شهرستان نهاوند، شهید «محمد شهبازی» در شهرستان بهار، شهیدان «محمدعلی و نورمراد عبدکوند» در شهرستان اسدآباد و شهید «محراب سهرابلویی» در شهرستان نهاوند به‌عنوان شهیدان شاخص شهرستان‌های تابعه استان در سال 1401 انتخاب شدند.

صفدریان با اشاره به اینکه از سال 89 با هدف نهادینه کردن سبک زندگی شهدا و ترویج فرهنگ ایثار شهدای شاخص در سطح کشور و استان‌ها معرفی می‌شود، افزود: معرفی شهدای شاخص در همدان و سایر شهرستان‌ها در راستای آشنایی و بهره‌گیری هرچه بیشتر جامعه به‌ویژه نسل جوان با روش و سبک زندگی این شهیدان است.

وی خاطرنشان کرد: امنیت کنونی کشور نتیجه فداکاری، ایثار و ازخودگذشتگی جوانان دیروز این مرزوبوم است و آنان تمام هستی خود را در راستای اعتلای انقلاب و نظام فدا کردند و همه ما در قبال خون‌های به‌ناحق‌ریخته آنان مسئول هستیم.

سردار شهید محمدرضا مازویی اول فروردین‌ماه 1337 در همدان دیده به جهان گشوده و ششم فروردین‌ماه سال 1362 درحالی که فرماندهی گردان تخریب را به عهده داشت، در منطقه عملیاتی سومار به شهادت رسید.

شناسه خبر 53766