شناسه خبر:53858
1401/1/18 09:06:51

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان محلات گفت: 312 فرصت شغلی با صدور 16 پروانه بهره‌برداری سال گذشته در این شهرستان ایجاد شد.

«محمد جمال‌عباسی» روز چهارشنبه افزود: این شمار پروانه بهره‌برداری با سرمایه‌گذاری بیش از یک‌هزار و 865 میلیارد ریال محقق شد.

وی اظهار کرد: وجود معادن سنگ در این شهرستان ظرفیت ارزشمندی برای توسعه پایدار و ایجاد اشتغال بوده که بهره‌گیری از این ظرفیت عظیم برنامه اولویت‌دار اداره صمت محلات است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت محلات عنوان کرد: 53 جواز تأسیس نیز سال گذشته در بخش صنعت شهرستان محلات صادر شد که برآورد سرمایه مورد نیاز برای تحقق آن‌ها پنج‌ هزار و 250 میلیارد ریال می‌شود.

جمال‌عباسی اظهار کرد: بهره‌برداری از این واحدها 799 فرصت شغلی در زمینه برش و فرآوری سنگ و صنایع جانبی را در شهرستان محلات فراهم می‌کند.

وی اضافه کرد: یک شهرک، یک ناحیه و دو قطب صنعتی در محلات وجود دارد و بیش از چهار هزار فرصت شغلی در 90 واحد صنعتی پروانه‌دار مستقر در این مراکز ایجاد شده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت محلات گفت: 115 معدن در محلات وجود دارد که 75 واحد آن فعال است و 62 واحد آن‌ها در حوزه سنگ تراورتن فعالیت می‌کنند.

وی افزود: سهم 50 درصدی اقتصاد محلات از تولید سنگ‌های خام و تزئینی توانسته رونق مناسبی را برای این شهرستان رقم بزند.

شهرستان محلات واقع در جنوب استان مرکزی، 55 هزار نفر جمعیت دارد و شهرت آن در حوزه تولید سنگ‌های تزئینی، گل و گیاه و تریکو است.

شناسه خبر 53858