شناسه خبر:53918
1401/1/20 09:13:46

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار همدان از انجام فاز‌های ناتمام باغ‌موزه دفاع مقدس همدان خبر داد و گفت: توسعه و تکمیل بخش‌های مختلف باغ‌موزه دفاع مقدس ازجمله تملک اراضی اطراف این مکان فرهنگی و ارزشی در دستور‌ کار شهرداری قرار گرفته است.

علیرضا قاسمی‌فرزاد در جلسه با هیئت‌امنای باغ‌موزه دفاع مقدس این مجموعه فرهنگی را در نوع خود در کشور کم‌نظیر عنوان و اظهار کرد: هدف اصلی از جلسه با هیئت‌امنای باغ‌موزه، ارتقا و تعالی بخشیدن به فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی با بیان اینکه مسائل و مشکلات زیرساختی و خدمات‌رسانی موزه دفاع مقدس با حضور دستگاه‌های خدمات‌رسان بررسی شد، گفت: توسعه و تکمیل بخش‌های مختلف باغ‌موزه دفاع مقدس ازجمله تملک اراضی اطراف این مکان فرهنگی و ارزشی در دستور‌ کار شهرداری همدان قرار گرفته است.

استاندار همدان با اشاره به اینکه باغ‌موزه دفاع مقدس یکی از مراکز مهمی است که می‌تواند در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل‌های بعدی در استان به‌ویژه به جوانان مؤثر باشد، افزود: از مهم‌ترین اقدامات فرهنگی پاسداشت و زنده‌ نگه داشتن ارزش‌های دوران دفاع مقدس است.

وی رسالت تاریخی مسئولان را انتقال صحیح ارزش‌های دفاع مقدس به نسل‌های آینده برشمرد و گفت: باغ‌موزه دفاع مقدس یکی از جذابیت‌های گردشگری استان همدان است که با توجه به از سرگیری سفرهای نوروزی مورد استقبال گردشگران نیز قرار گرفت.

قاسمی‌فرزاد تأکید کرد: باغ‌موزه دفاع مقدس همدان به برکت انفاس قدسیه و نیات الهی و آسمانی شهیدهمدانی در کشور بی‌نظیر است و انجام فاز‌های ناتمام آن در دستور کار قرار می‌گیرد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان نیز با بیان اینکه از ترکیب مدیریتی حاکم بر استان سپاسگزاریم زیرا این ترکیب علاوه‌بر همدلی کامل دارای وفاق الهی و انقلابی است، گفت: سرعت کار در ماه‌های اخیر قابل قبول است.

سردار مهدی ظفری با بیان اینکه بسیاری از اقدامات و کارهایی که تیم مدیریتی فعلی استان انجام می‌دهند امور برزمین‌مانده مدیران گذشته است، تصریح کرد: مکاتبات ارزشمندی از سوی استاندار همدان با برخی وزرا برای پیشبرد امور باغ‌موزه دفاع مقدس انجام شده که در بسیاری از زمینه‌ها مؤثر واقع شده است.

وی گفت: باید در حفظ و نگهداری باغ‌موزه و مرکز فرهنگی دفاع مقدس کوشا باشیم؛ زیرا یک سرمایه معنوی بزرگ و کم‌نظیر است.

شناسه خبر 53918