شناسه خبر:53923
1401/1/20 09:22:40

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار سرپل‌ذهاب گفت: این شهرستان در ایام نوروز امسال پذیرای 120 هزار نفر از مسافران نوروزی بود که از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری و تاریخی این شهرستان دیدن کردند.

«نورالدین فرزادی‌پور» روز پنجشنبه با تبریک ماه مبارک رمضان اظهار کرد: شهرستان سرپل‌ذهاب بعد از زلزله 21 آبان 96 و بعد متعاقب آن شیوع کرونا نتوانست میزبان گردشگران باشد اما امسال پس از چند سال تعداد زیادی از گردشگران و مسافران نوروزی را به خود سوق داد.

وی اظهار داشت: حضور مسافران نوروزی به شهرستان سرپل ذهاب را به فال نیک می‌گیریم و این به دلیل وجود جاذبه‌های ارزشمندی است که در این شهرستان وجود دارد.

نماینده عالی دولت در سرپل ذهاب گفت: این شهرستان مملو از مراکز گردشگری و تاریخی مانند طاق گرا، زیج منیژه، کتیبه ی آنوبانی‌نی و محور ساسانی و سایر آثار تاریخی بسیار گرانبهایی است که تاریخ را برای ما حکایت می‌کند.

وی همچنین موقعیت گردشگری زیارتی یادمان شهدای بازی دراز و شهید شیرودی و یادمان‌های دیگری از دوران دفاع مقدس، به خصوص زیارت بقعه احمدبن اسحاق (ره) به عنوان جمکران ثانی را دیگر دلیل حضور مسافران نوروزی در شهرستان سرپل ذهاب بیان کرد.

فرزادی پور افزود: آبشار پیران و مجموعه پوشش جنگلی و طبیعی پیران یکی از پرجاذبه‌ترین مراکز گردشگری شهرستان در سرپل ذهاب هست که در این ایام با توجه به اینکه بخشی از راه دسترسی بهسازی شد و ظرفیت مناسبی برای گردشگری ایجاد کرد و بوم گردی نیز باعث شد تا یکی از مراکز پر ازدحام گردشگران بعد از حرم احمدابن اسحاق ره آبشار پیران و مجموعه جاذبه‌های طبیعی پیران باشد.

وی عنوان کرد: فرصت و ظرفیت دیگری که برای گردشگری رقم زده، حیات وحش منطقه قراویز و زیستگاه و پناهگاه حیات وحش آهو است که بیش از 2 هزار و 800 راس آهو در این زیستگاه پرورش پیدا کرده و بسیاری از علاقمندان به حیات وحش از شهرستان‌ها و مراکز استان‌های دیگری آمدند و از این زیستگاه دیدن کردند.

وی در پایان گفت: امیدوارم همه کسانی که آمدند و سرپل‌ذهاب را دیدند و از خدمات گردشگری اینجا استفاده را بردند با خاطره ای خوش و ارزشمند شهرستان سرپل ذهاب را ترک کرده باشند و با این خاطرات خوب انگیزه را ایجاد کند که در سال‌های آینده در فرصت‌های، افتخار میزبانی را به ما بدهند.

شناسه خبر 53923