شناسه خبر:53995
1401/1/21 09:22:16

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سروآباد گفت: به‌منظور توسعه فرهنگ درختکاری و احیای جنگل‌ها، با مشارکت مردم روستای دزلی، یک هزار اصله نهال بلوط در منطقه حفاظت‌شده شاهو و کوسالان کاشت شد.

مسعود محمودی اظهار کرد: در راستای احیای جنگل‌ها، ترویج فرهنگ نهال‌کاری و حفظ و حراست از جنگل‌ها، برنامه کاشت هزار اصله نهال بلوط با همکاری امام جماعت و اهالی روستای دزلی اجرا شد.

وی اضافه کرد: بذرهای بلوط با رغبت و علاقه یکی از همیاران و دوستداران محیط زیست این روستا در گلخانه خود کاشت کرده و طی مدت زمانی مواظبت و نگهداری علمی از آن‌ها به نهال تبدیل شده است.

به گفته وی، این نهال‌ها با نیت اهدا در مناطق آزاد و حفاظت شده شاهو و کوسالان با همکاری امام جماعت و اهالی روستای مذکور نهال‌کاری شده است که نشان از تعامل و ارتباط مؤثر بین مردم و اداره محیط زیست این شهرستان است.

این مسئول افزود: ترویج فرهنگ درخت‌کاری اقدامی بسیار خوب و ماندگار است و توسعه فضای سبز و ایجاد محیط زیست سالم سبب کاهش مشکلات زیست محیطی ازجمله آلودگی هوا می‌شود و ضروری است که همگی به‌منظور حفظ و نگهداری از محیط زیست و منابع طبیعی گام‌های اساسی برای ادامه درختکاری در کشور برداریم.

محمودی عنوان کرد: درختکاری علاوه بر ایجاد و توسعه فضای سبز مشجر، با تولید اکسیژن و تلطیف هوا را به همراه داشته و درآینده نیز باعث تثبیت خاک و پیشگیری و جلوگیری از فرسایش خاک و ایجاد سیل شده و کمک شایانی به صیانت از محیط زیست و بهبود شرایط زیست‌محیطی زیستمندان می‌کند.

 

شناسه خبر 53995