شناسه خبر:54140
1401/1/24 08:57:47

سپهرغرب، گروه خبر: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با اشاره به گره‌گشایی از مشکلات هشت واحد تولیدی استان، گفت: با این اقدام اشتغال‌زایی برای بیش از 200 نفر در هر طرح پیش‌بینی شده است.

ظاهر پورمجاهد بعد از ظهر روز گذشته در سومین جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان با اشاره به گره‌گشایی از مشکلات هشت واحد تولیدی، اظهار کرد: این واحدها در مسیر فعالیت خود با موانعی مواجه بودند که در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید بررسی و گره از مشکلاتشان باز شد.

وی گفت: دو طرح تولیدی راکد با مصوبات ستاد تسهیل به چرخه تولید برگشت و تصمیمات مقتضی برای رفع موانع و گره‌گشایی از مشکلات 6 طرح دیگر در راستای رونق فعالیت‌های تولیدی این واحدها گرفته و ابلاغ شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با بیان اینکه ضمن گره‌گشایی و احیای این طرح‌های تولیدی و صنعتی اشتغال بیش از 200 نفر در هر طرح پیش‌بینی شده است، افزود: در راستای تحقق شعار سال برگزاری مستمر و منظم ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با هدف بررسی و رفع مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی یکی از رویکردهای محوری مدیریت اجرایی استان است.

وی به احیای بیش از 70 واحد تولیدی راکد در سال 1400 با مصوبات ستاد تسهیل اشاره و تأکید کرد: به دستور استاندار پایش جدی واحدهای تولیدی مشکل‌دار و راکد شروع و با تمام واحدهای راکد برای احیا تماس گرفته شد که تعدادی به‌دلیل مسائلی از قبیل اختلاف بین شرکا مایل به احیای واحد تولیدی نیستند.

پورمجاهد با بیان اینکه در سال‌های 99 و 1400 مبلغ 220 میلیارد تومان تخفیف جرائم مالیاتی و 70 میلیارد تومان در حوزه تأمین اجتماعی ثبت شده است، تصریح کرد: طبق بخشنامه‌های کشوری اگر تولیدکننده بدهی خود را در حوزه مالیاتی و تأمین اجتماعی تعیین تکلیف کند، شامل بخشش جرائم می‌شود.

شناسه خبر 54140