شناسه خبر:54268
1401/1/27 09:42:35

سپهرغرب، گروه خبر: فرودگاه 53 ساله سنندج که عنوان بین‌المللی را یدک می‌کشد به دلیل ناهماهنگی‌های بین دستگاهی بیش از سه ماه است که تعطیل شده و کسی پاسخگوی نیاز کردستانی‌ها نیست.

فرودگاه سنندج در حالی عنوان بین‌المللی را یدک می‌کشد که از بهمن ماه سال گذشته تاکنون هیچ پروازی در این فرودگاه صورت نگرفته است.

این مجموعه فرودگاهی با توجه به جایگاه منحصربه‌فرد خود، یکی از مهم‌ترین فرودگاه‌های غرب کشور به‌شمار می‌رود و با 53 سال قدمت یکی از قدیمی‌ترین فرودگاه‌های ایران به حساب می‌آید.

در حالی که این فرودگاه نام بین‌المللی بودن را یدک می‌کشد اما از بهمن ماه 1400 تاکنون تمام پروازهای آن تعطیل شده و پیگیری‌ها و مطالبات مردمی در این خصوص تاکنون راه به جایی نبرده است.

خبرگزاری مهر پنجم بهمن ماه 1400 در خصوص نامنظم بودن پروازهای فرودگاه سنندج و عدم پرواز مستقیم کردستان به مشهد مقدس گزارشی منتشر کرد و پس از انتشار این گزارش یکی از شرکت‌های هواپیمایی دو پرواز هفتگی را در مسیر تهران-سنندج برقرار کرد که متأسفانه این پرواز نیز تعطیل شد و از آن تاریخ تاکنون هیچ پروازی در فرودگاه سنندج انجام نشده است.

تلاش‌های مسئولان استان کردستان برای برقراری پروازهای سنندج راه به جایی نبرده است

مدیرکل فرودگاه‌های استان کردستان اظهار کرد: به‌منظور برقراری دوباره پروازهای فرودگاه سنندج مسئولان استانی پیگیر هستند اما تاکنون در عمل هیچ اتفاقی نیافتاده است.

امیرعباس نظری‌زاده، افزود: برای رفع این مشکل باید استاندار کردستان در سازمان هواپیمایی حضور و با رئیس این سازمان مذاکره و صحبت کند تا این مشکل رفع شود.

وی خاطرنشان کرد: برای پیگیری و رفع این مشکل باید مذاکره‌کننده یا نماینده استانی با اختیار تام به سازمان هواپیمایی رفته و تصمیم‌گیری کند.

این صحبت‌ها در حالی مطرح شده که استاندار کردستان 19 اسفندماه سال گذشته در گفت‌وگو با خبرنگاران از پیگیری برقراری مجدد پروازهای فرودگاه سنندج خبر داده بود و اعلام کرده بود که این مشکل تا قبل از عید نوروز رفع خواهد شد اما وعده‌های استاندار کردستان نیز محقق نشده و این دغدغه مردمی همچنان پابرجاست.

نمایندگان مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی نیز هر کدام در اظهارات متفاوتی، وعده پیگیری حل این مشکل را به مردم داده‌اند اما این وعده‌ها نیز تاکنون راه به جایی نبرده است.

فرودگاه سنندج و پروازهای آن باید تقویت شود

نماینده ولی فقیه در استان کردستان اظهار کرد: اولین مسئله مسافرت هوایی برای بعضی از افرادی است که زمان کمتری را باید طی کنند که به مقصد برسند همانند بحث انتقال بیمار و… از این رو به‌نظر می‌رسد که فرودگاه سنندج و پروازهای آن باید تقویت شود.

حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی افزود: افراد زیادی هستند که مشکلاتی را دارند و یا اینکه نمی‌توانند زمینی تردد کنند یا از لحاظ زمان و یا در بحث بیماری که دارند پرواز هوایی برایشان کارساز است ولی با این وجود پرواز از فرودگاه سنندج برای آن‌ها به شهر و مقصد دلخواه دور از انتظار است.

وی اظهار کرد: تعطیلی فرودگاه سنندج در حالی است که فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه روزانه پنج پرواز به مقصدهای مختلف دارد.

وی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود که مسئولان و متولیان امر در سریع‌ترین زمان ممکن این دغدغه مردمی را پیگیری کنند و پروازهای فرودگاه سنندج و این مجموعه فرودگاهی تقویت شود.

وزارت راه و شهرسازی حداقل پروازهای داخلی را برقرار کند

نماینده مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: از وزیر راه و شهرسازی و وزیر کار درخواست کرده ایم که به وضعیت فرودگاه تعطیل سنندج رسیدگی کنند.

سید مهدی فرشادان افزود: متأسفانه مدیران سازمان هواپیمایی کشور و مسئولان تصمیم‌گیر در خصوص پرواز فرودگاه‌های کشور در خصوص مردم کردستان کم‌لطفی می‌کنند و اکنون شاهد تعطیلی چندماهه فرودگاه سنندج هستیم.

وی خطاب به وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: انتظار داریم آقای وزیر، کمبودها، نواقص و تبعیض‌های وزارتخانه را در خصوص فرودگاه سنندج سریعاً رفع کند.

این مسئول تصریح کرد: فرودگاه بین‌المللی سنندج نزدیک به دو ماه است که تعطیل است، بین‌المللی بودن این فرودگاه پیشکش وزارت راه و شهرسازی حداقل پروازهای داخلی را برقرار کنند.

فرشادان خاطرنشان کرد: از وزیر کار نیز انتظار داریم که شرکت‌های هواپیمایی زیر نظر این وزارتخانه را مجاب کند تا پروازهای فرودگاه سنندج را دوباره برقرار کنند و از بی‌احترامی به مردم کردستان دست بردارند.

مردم استان کردستان منتظر برقراری پرواز این فرودگاه هستند، مطالبه‌ای که باید هرچه سریع‌تر محقق شود تا فرودگاهی که عنوان بین‌المللی را یدک می‌کشد، در عمل نیز مانند یک فرودگاه بین‌المللی کارکرد داشته باشد.

شناسه خبر 54268