شناسه خبر:54371
1401/1/29 09:07:08

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس نظام پزشکی همدان گفت: هنوز افزایش تعرفه ویزیت پزشکان تایید و ابلاغ نشده است.

روزگذشته لیستی مبنی بر مبلغ و افزایش تعرفه ویزیت پزشکان در فضای مجازی منتشر شده که واکنش‌های زیادی را از سوی مردم به دنبال داشته است. براساس اعلام برخی بیماران، تعدادی از پزشکان همدان به صورت خودسرانه تعرفه ویزیت را افزایش دادند و مطابق با نرخ لیستی که در نظام پزشکی محاسبه شده و هنوز به تایید و تصویب هیئت دولت نرسیده، دریافت می‌کنند.

دکتر علیرضا مدرکیان، با تاکید بر اینکه افزایش تعرفه ویزیت پزشکان باید در هیئت دولت به تصویب برسد، اظهار داشت: تا این لحظه هیچ نرخنامه جدیدی ابلاغ نشده است.

وی با بیان اینکه بر خلاف نص صریح قانون که باید تعرفه‌ها در انتهای سال قبل تعیین و ابلاغ گردد با وجود همه پیگیری‌ها هنوز این اتفاق نیفتاده و فعلا هزینه ویزیت بیماران نرخ پارسال است و تغییری نداشته است، تصریح کرد: افزایش تعرفه‌ها بعد از ابلاغ رسمی از طرف هیئت دولت جنبه قانونی خواهد داشت.

بیشتر بخوانیدپزشکانی جهادگر که تشنه خدمت هستند/ ویزیت 847 نفر طی پنج روز + تصاویر

مجوزهای لازم برای ورود شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه محصولات دارویی و تجهیزات پزشکی تسهیل شود

رئیس سازمان نظام پزشکی همدان با اشاره به اینکه یک لیست پیشنهادی بر اساس قیمت تمام شده از طرف شورایعالی نظام پزشکی کشور جهت استفاده تصمیم گیران تهیه و ارائه گردیده است عنوان کرد: بدون شک تغییراتی در این لیست اعمال می‌شود.

مدرکیان با تاکید بر اینکه باید نرخ‌گذاری بر اساس قیمت تمام شده باشد، اظهار داشت: اگر 70 درصد این هزینه را سازمان‌های بیمه‌گر تقبل کنند، هزینه پرداختی از جیب بیماران کمتر می‌شود.

وی با بیان اینکه حدود 10 درصد از اعتبارات بخش درمان برای پزشکان هزینه می‌شود، عنوان کرد: اگر هزینه‌های درمان سنگین است مربوط به مواردی مانند تجهیزات، دارو، امکانات بیمارستانی و غیره است که قطعا ارتباطی به ویزیت پزشکان ندارد.

رئیس سازمان نظام پزشکی همدان با اشاره به‌اینکه در کشور ما شبکه‌های درمانی بسیار خوب و گسترده‌ای وجود دارد، گفت: در کلینیک‌های تخصصی‌و‌فوق تخصصی دولتی ما بیماران با پرداخت 6 هزار تومان توسط بهترین پزشکان ویزیت می‌شوند.

مدرکیان با تاکید بر اینکه عمده هزینه بیماران مربوط به هزینه دارو، خدمات پاراکلینیکی، خدمات تشخیصی مانند ام آر آی و تصویربرداری است، تصریح کرد: اگر هزینه دارو و تجهیزات مدیرات شود بدون شک هزینه‌های کلی درمان هم کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه ممکن است امسال هزینه تعرفه پزشکان تا 30 درصد افزایش یابد

رئیس نظام پزشکی همدان با تاکید بر اینکه برخی بیماران تمایل دارند برای ویزیت یا درمان نزد پزشکی خاص یا بیمارستان خصوصی بروند، تصریح کرد: در این موارد اگر هزینه‌ها سنگین است، انتخاب خود بیمار بوده است.

شناسه خبر 54371