شناسه خبر:54377
1401/1/29 09:27:00

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار کرمانشاه گفت: بیش از 110 هزار گردشگر طی ایام نوروز از طاق‌بستان بازدید کردند.

فضل‌الله رنجبر اظهار کرد: در ایام نوروز امسال 105 هزار و 954 مسافر در کرمانشاه اقامت داشته و 25 هزار و 700 نفر در مدارس اسکان پیدا کردند.

وی افزود: این مسافرین در هتل‌ها، میهمان‌پذیرها، خانه‌های مسافر، هتل‌آپارتمان‌ها و مدارس اسکان پیدا کردند و در حوزه شهرستان پنج واحد بوم‌گردی بوده که برخی از این مسافرین شبانه در این منازل بوم‌گردی اسکان پیدا کردند.

فرماندار کرمانشاه تصریح کرد: 430 هزار بازدید از امکان تاریخی و گردشگری صورت گرفت که طاق‌بستان با 110 هزار و 499 نفر بالاترین بازدیدکننده را در میان اماکن تاریخی و گردشگری داشته است.

رنجبر گفت: حضور مسافران با وجود ویروس کرونا رشد بسیار خوبی در کرمانشاه داشته و براساس اعلام وزرات میراث فرهنگی و گردشگری کشور استان کرمانشاه به‌عنوان مقصد سفر مسافر انتخاب شده است و این می‌تواند فرصت مناسبی برای استان باشد.

وی خاطر نشان کرد: زیباسازی شهر را با همکاری شهرداری و روشنایی پارک‌ها و معابر را با همکاری اداره برق انجام داده و سه ایستگاه راهنمای مسافر در ورودی و خروجی شهر با همکاری جمعیت هلال‌احمر برپا کردیم.

رنجبر در ادامه بیان کرد: با همکاری نمایندگان فرمانداری، میراث فرهنگی و گردشگری، نیروی انتظامی، اماکن، مرکز بهداشت، دامپزشکی و شهرداری کرمانشاه تیم‌های نظارتی و گشت مشترک داشته و از پارک‌ها، سرویس‌های بهداشتی، نمازخانه‌ها و مکان‌ها اقامتی بازدید داشتیم.

فرماندار کرمانشاه عنوان کرد: به دستور استاندار کرمانشاه ستاد خدمات‌رسانی سفر به‌صورت دائمی در استان کرمانشاه برپا خواهد بود.

شناسه خبر 54377