شناسه خبر:54399
1401/1/29 09:59:15

سپهرغرب، گروه خبر: سرپرست فرمانداری نهاوند با بیان اینکه بیش از 60 درصد عشایر استان همدان در این شهرستان ساکن می‌شوند، گفت: زمان ورود آنها به مراتع نهاوند نیمه اردیبهشت ماه خواهد بود.

جعفر سلگی در این‌باره عنوان کرد: با توجه به نزدیک شدن به ایام ورود عشایر به استان همدان، نیازاست تدابیر لازم جهت ترددواسکان آنها در مناطقی که از قبل مجوز اسکان در آن منطقه را دارند، اندیشیده شود.

وی گفت: منطقه خوشکاخوره محل اختلاف عشایر نهاوند و دلفان استان لرستان شده است.

سرپرست فرمانداری نهاوند افزود: برای جلوگیری از هرگونه تنش و اختلاف بین عشایر غیور و زحمتکش با فرماندار نور آباد لرستان رایزنی‌هایی انجام شد تا نسبت به قانع نمودن عشایر منطقه دلفان اقدام و مراتب از طریق مجاری قانونی پیگیری شود.

سلگی با اشاره به اینکه همچنین تصمیم گرفته‌شد تا منابع طبیعی استان و همچنین امور عشایری استان همدان نسبت به اجرای قانون بدون هیچ ملاحظه‌ای اقدام کنند، گفت: بیش از 60 درصد عشایر استان همدان در نهاوند ساکن می‌شوند و زمان ورود آنها به مراتع نهاوند نیمه اردیبهشت ماه خواهد بود. 64 درصد مراجعان به اماکن عمومی همدان فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت می‌کنند

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی همدان گفت: با وجود تاکید فراوان به رعایت پروتکل فاصله گذاری فیزیکی در اماکن عمومی اما طی بازرسی‌های صورت گرفته در یک هفته گذشته، مشخص شد که تنها در 64 درصد اماکن این مولفه رعایت می‌شود.

«لیدا رفعتی» روز یکشنبه در این‌باره اظهارکرد: کمترین میزان رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی مربوط به مدارس با 38 درصد، تالارهای پذیرایی 53 درصد، استخرهای شنا و مراکز تفریحی 55 درصد و مهد کودک 58 درصد است.

وی افزود: همچنین به دنبال بازرسی صورت گرفته از چهارهزار و 189 مراکز خدماتی، صنایع، اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی منتخب در استان مشخص شد که در 82 درصد این واحدها بهداشت فردی رعایت می‌شود.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی همدان ادامه داد: 85 درصد متصدیان و مراجعان به مراکز خدماتی و اماکن عمومی از ماسک استفاده کردند که کمترین میزان آن مربوط به کارگاه و صنایع کوچک زیر 25 نیرو با 62 درصد سپس رستوران‌ها با 66 درصد است.

رفعتی گفت: مجهز بودن به دستگاه تهویه هوا یکی از اصول پیشگیری از شیوع ویروس کرونا است که در بازرسی‌های صورت گرفته از چهارهزار و 189 واحد مراکز خدماتی، صنایع، اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی منتخب استان همدان سه هزار و 742 واحد معادل 89 درصد به این دستگاه مجهز بودند و کمترین میزان مربوط به پاساژها با 60 درصد است.

خاطرنشان کرد: وضعیت تزریق واکسن توسط خدمات دهندگان در اماکن عمومی نیز بررسی شد که طبق آخرین اطلاعات دریافتی 94 درصد از آنها واکسن کرونا را تزریق کرده بودند.

رفعتی گفت: طی یک هفته گذشته 735 واحد متخلف به علت بی توجهی به پروتکل‌های بهداشتی به مرجع قضایی معرفی و 67 واحد پلمب شد.

شناسه خبر 54399