شناسه خبر:54430
1401/1/30 09:14:44

سپهرغرب، گروه خبر: ارشد نظامی ارتش در غرب کشورگفت: اهل جنگ نیستیم ولی اگر دشمنی به حریم کشور ایران تعرض کنند بازو و دست دشمن را قطع خواهیم کرد.

امیر سلیمان طاهری ارشد نظامی ارتش در غرب کشور امروز در مراسم روز ارتش با تبریک این روز به حماسه‌آفرینان و دالاورمردان ارتش و مردم، اظهار کرد: این روز یادگار امام راحل (ره) و روز سرنوشت‌ساز در انقلاب اسلامی است، با نامگذاری روز ارتش با فرمان امام خمینی (ره) دوران جدیدی از یک حیات بالنده در نیروهای مسلح آغاز شد.

وی گفت: با دستور امام (ره) ارتشی انقلابی با بصیرت کامل ایجاد شد، ارتش امروز بدون خط‌کشی سیاسی هدفش دفاع از آب و خاک مقدس جمهوری اسلامی ایران است و به عنوان یک بازوی توانمند نیروهای مسلح در منطقه و جهان با تقدیم هزاران شهید نقش مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی داشته و بر بلندای عزت و سرافرازی ایستاده است.

ارشد نظامی ارتش در غرب کشور تصریح کرد: ارتش با بهره‌گیری از علم و فناوری روز به نیروی قوی در انقلاب تبدیل شده و آمادگی مقابله با هرگونه تهدید دشمن را دارد؛ دشمنان بدانند اگر به حریم ایران تعدی کنند سرنوشتی هم چون صدام حسین خواهند داشت.

طاهری یادآور شد: کارنامه ارتش روشن بوده و با تقویت قدرت بازدارندگی امروز به ارتشی ولایی و مکتبی و قدرتمند تبدیل شده، ارتش ایران جنگ را نه برای یک سال بلکه 8 سال با افتخار پشت سر گذاشته است.

وی افزود: ارتش مظهر انضباط و سلامت اداری و اقتصادی است و در تمام بحران‌ها در خط مقدم بوده است و با چشمانی بیدار با افتخار از بیش از 5 هزار کیلومتر از مرزهای کشور مراقبت می‌کند.

ارشد نظامی ارتش در غرب کشور خاطرنشان کرد: دشمنان در منطقه غرب جرأت ندارند در 20 کیلومتری آن سوی مرزها حضور یابند و امروز هدف ارتش استوار و نیروهای مسلح برای یک چیز بوده و آن صلح و امنیت پایدار در منطقه است. ما اهل جنگ نیستیم ولی اگر دشمنی به حریم کشور ایران تعرض کنند بازو و دست دشمن را قطع خواهیم کرد.

  امروز ایران حرف اول را در دنیا می‌زند

آیت‌الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه نیز در ادامه ضمن گرامیداشت روز ارتش، اظهار کرد: امروز ایران در خاورمیانه به عنوان یک قدرت بزرگ بوده و اقرار آمریکا بر قدرت ایران نیز نشان دهنده قدرت ایران است.

وی افزود: امام استقلال ارتش را تأیید کرد و مقام معظم رهبری نیز ارتش را شجره طیبه عنوان کردند؛ امروز استقلال نیروهای مسلح ایران را هیج جای دنیا ندارد یکی از بزرگترین خدمات امام راحل (ره) استقلال ارتش بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تصریح کرد: امروز آمریکا آنسوی میز هستند و ما این سوی میز قرار داریم و هرگز نمی‌تواند چیزی را به ما تحمیل کند و امنیت را باید قدر بدانیم، امروز نیروهای مسلح مکتبی دارند که شهدای فراوانی تقدیم کرده‌اند؛ ایران «ام القرای» جهان اسلام است.

علما گفت‌: ایران یعنی استقلال و آزادی و مهم است شما ارتش و انقلاب را نگه داشتید و همه در خدمت اسلام باشیم، حفظ نظام از واجبات است. امروز ایران حرف اول را در دنیا می‌زند و هر کشتی که از تنگه هرمز بگذرد باید با اجازه نیروهای مسلح ایران باشد و این بزرگ‌ترین افتخار است.

  ارتش آماده خلق حماسه در دفاع از کیان نظام اسلامی است

بهمن امیری‌مقدم استاندار کرمانشاه نیز با تبریک روز ارتش و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، افزود: ارتش یادآور از خودگذشتگی‌های دوران دفاع مقدس است.

وی ادامه داد: افتخار می‌کنیم به ارتش که در دوران دفاع مقدس سرافرازانه در کنار سپاه، بسیج و نیروهای نظامی حماسه‌ها خلق کردند و برای دفاع از کیان نظام اسلامی جنگیدند و امروز هم برای دفاع از کشور در آمادگی کامل به سر می‌برند.

شناسه خبر 54430