شناسه خبر:54431
1401/1/30 09:16:54

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار کرمانشاه از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست، کتابچه‌ای از مشخصات رسانه‌های رسمی تهیه کنند و در اختیار فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی قرار دهند تا از طریق آن‌ها اطلاع‌رسانی انجام شود.

استاندار کرمانشاه با اشاره به تلاش شبانه‌روزی مجموعه مدیریتی استان برای رفع مشکلات مردم گفت: رایزنی‌های بسیار خوبی در سطح مرکز برای رفع مشکلات مردم استان کرمانشاه صورت گرفته و اتفاقات خوبی در راه است.

بهمن امیری‌مقدم استاندار کرمانشاه در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه استان با بیان اینکه به دنبال شعار دادن و کارهای تبلیغاتی نیستم، اظهار کرد: عشق خدمت به مردم استان خود را دارم و در این راستا شبانه‌روزی تلاش می‌کنم.

وی افزایش اعتماد مردم به نظام را در اولویت فعالیت‌های کاری خود دانست و گفت: در استان کرمانشاه مشکلات زیادی وجود دارد و از این رو باید به صورت شبانه‌روزی برای رفع مشکلات مردم تلاش کرد.

  پیگیری اتمام طرح‌های کلان استان در مرکز

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه حدود 95 روز از فعالیت خود در استان می‌گذرد، ادامه داد: در این مدت رایزنی‌های گسترده‌ای با مسؤولان ارشد کشور از جمله رئیس مجلس برای افزایش بودجه استان انجام داده‌ام و خوشبختانه نتیجه نیز داده است.

وی به تعامل خوب مجموعه مدیریتی استان با نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و از آنان به عنوان ظرفیت‌های بسیار خوب کرمانشاه در راستای توسعه استان نام برد و افزود: نمایندگان کرمانشاه در مجلس جایگاه بسیار خوبی در مجلس دارند و می‌توانند به روند توسعه استان کمک کنند.

امیری‌مقدم اما در مورد مطرح شدن موضوعاتی از قبیل دخالت نمایندگان استان در چینش مدیریتی نیز گفت: از نظرات نمایندگان استفاده می‌کنم اما اجازه دخالت در انتصاب مدیران را به کسی نمی‌دهم.

وی در ادامه با بیان اینکه در سایه تعامل با مسؤولان ارشد نظام و نمایندگان کرمانشاه اتفاقات خوبی در راه است، گفت: خوشبختانه از محل این تعاملات طرح انتقال آب سد گاوشان به شهر کرمانشاه، تکمیل خط راه آهن استان و تکمیل بازسازی شهرستان سرپل‌ذهاب پس از زلزله به سرعت در دست اجرا است.

نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه یکی از مشکلات حاد مردم کرمانشاه را کمبود آب عنوان کرد و افزود: طرح انتقال آب به این شهر از 10 سال گذشته در دستور کار قرار گرفته اما هنوز به اتمام نرسیده است که پس از ورود بنده این طرح به صورت جدی در دستور کار قرار گرفت و 100 میلیارد تومان بودجه برای آن اخذ کردیم و مشکل آب مردم این شهر را به زودی حل می‌کنیم.

  رسالت من ایجاد اشتغال است

وی در ادامه سخنان خود یکی دیگر از مشکلات مردم استان را بیکاری و نبود شغل دانست و گفت: برای ایجاد اشتغال با جدیت به دنبال جذب سرمایه‌گذار هستیم و در این راستا نیز به توافقات خوبی رسیده‌ام و توان خود را برای تحقق این موضوع می‌گذارم.

امیری‌مقدم، تکریم مردم، تامین بهداشت و سلامت آن‌ها و نظارت بر کیفیت خدمات‌دهی در استان را نیز در دستور کار جدی مجموعه مدیریتی استان دانست و افزود: بازرسی از ادارات دولتی، بیمارستان‌ها و مراکز خدماتی نیز به صورت سرزده و بدون اطلاع قبلی به صورت مستمر انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه با مسائل مشکلات مردم استان آشنا هستم و در این راستا مساله یابی نیز کرده‌ام از اصحاب رسانه و خبرنگاران خواست مطالبه‌گری کنند و مشکلات را بازگو کنند و برای رفع آن راهکار نیز ارائه دهند.

استاندار کرمانشاه پیشرفت و توسعه استان را نیازمند نقش‌آفرینی رسانه‌ها و دلسوزی آن‌ها دانست و گفت: از اصحاب رسانه انتظار دارم در مدار اخلاق به روشنگری و مطالبه‌گری بپردازند.

وضعیت خانه مطبوعات بررسی شود

استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود به استناد مطالب مطرح شده توسط اصحاب رسانه از مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری خواست به موضوع مشکلات خبرنگاران ورود کنند و در جلسات تخصصی و کارشناسی به دنبال رفع این مشکلات باشند.

امیری‌مقدم از خانه مطبوعات نیز خواست تعداد اعضای خود را افزایش دهد و اگر در این راه با مشکلاتی روبرو است به استانداری و فرهنگ و ارشاد اسلامی اطلاع دهند تا مسیر را هموار کنیم.

وی تاکید کرد سهم فرهنگ و هنر در توزیع بودجه و امکانات باید عادلانه باشد و ما نیز به اجرای عدالت تاکید داریم.

ادارات با رسانه‌های رسمی ارتباط بگیرند

نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه در ادامه سخنانش با تاکید بر اینکه باید نقش رسانه‌های رسمی در استان پررنگ شود از ادارات و سازمان‌ها خواست با این رسانه‌ها ارتباط بگیرند و از کانال آن‌ها به اطلاع‌رسانی بپردازند.

وی با بیان اینکه ما با رسانه‌های غیررسمی کار نمی‌کنیم، از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست کتابچه‌ای از مشخصات رسانه‌های رسمی تهیه کنند و در اختیار فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی قرار دهند تا از طریق آن‌ها اطلاع‌رسانی انجام شود.

  رسانه‌ها به سمت تحلیل رویدادها بروند

امیری‌مقدم در ادامه این نشست هم اندیشی از رسانه‌ها خواست به تحلیل رویدادها بپردازند و یادآور شد: کرمانشاه در سال‌های اخیر در برخی از بخش‌ها از جمله علمی و ورزشی قطبیت خود را از دست داده و این نیاز به روشنگری و مطالبه‌گری رسانه‌ها دارد اگر چه ما این قطبیت را به کرمانشاه باز می‌گردانیم.

وی به تعامل و همکاری روابط عمومی‌ها با رسانه‌ها برای معرفی هرچه بهتر استان کرمانشاه تاکید کرد و افزود: باید کرمانشاه را خوب و زیبا به کشور و دنیا معرفی کنیم و این نیاز به تلاش رسانه‌ها دارد.

استاندار کرمانشاه بر آموزش اصحاب رسانه نیز تاکید کرد و از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست این موضوع را دنبال کند.

گفتنی است، در این دیدار در این نشست بیش از 20 نفر از حاضرین نکات و دغدغه‌های خود را پیرامون حوزه رسانه، مسکن خبرنگاران، اخلاق خبرنگاری، خانه مطبوعات، دفاتر رسانه‌ها، روابط عمومی ادارات، آگهی‌های تبلیغاتی و... عنوان کردند.

شناسه خبر 54431