شناسه خبر:54469
1401/1/31 09:11:20

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان از ارائه آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به دو هزار و 997 سرباز وظیفه سال گذشته در پادگان‌ها و یگان‌های نظامی استان خبر داد.

«وهب مختاران» روز سه‌شنبه هدف از ارائه آموزش‌های مهارتی به سربازان را کمک به اشتغال‌پذیری، توانمندسازی و تسهیل برای ورود آنان به بازار کار عنوان کرد و افزود: این دوره‌های آموزشی در 112 حرفه و 133 کارگاه (محیط واقعی کار) ایجادشده در پادگان‌ و محل خدمت سربازان برگزار شده است.

وی خاطرنشان کرد: این آموزش‌ها براساس تفاهم‌نامه و قرارداد با نیروی انتظامی، سپاه و ارتش برگزار شده است تا هر سرباز در حین خدمت حداقل یک مهارت فنی را آموزش دیده و گواهی مهارت دریافت کند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان با اشاره به اینکه مهارت‌آموزی به سربازان وظیفه در چهار شاخه صنعت، خدمات، کشاورزی و هنر ارائه می‌شود، یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان را برنامه‌ریزی برای مهارت‌آموزی به سربازان در دوران خدمت سربازی برشمرد.

مختاران ارائه دوره‌های مهارتی به سربازان را متناسب با نیاز بازار کار دانست و گفت: تعمیرکار سیستم نظارت تصویری (دوربین مداربسته)، سرویس و نگهدار خودرو، تعمیرکار وسایل گازسوز خانگی، آرایشگری، طراح شبکه‌های فیبر نوری، نصب و تعمیر پکیج شوفاژ گازی از رشته‌های آموزشی ارائه‌شده برای سربازان در استان همدان است.

وی خاطرنشان کرد: دوره سربازی یک فرصت مناسب برای استفاده از ظرفیت و سرمایه اجتماعی جوانان در راستای مهارت‌آموزی و زمینه‌سازی برای حضور مؤثر افراد در بازار کار است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان افزود: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده و با وجود محدودیت‌های شیوع ویروس کرونا، توانسته با همکاری پادگان‌ها و یگان‌های نظامی استان برای آموزش مهارت به سربازان گام‌های مثبتی بردارد.

شناسه خبر 54469