شناسه خبر:54825
1401/2/10 12:35:14
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان:

کمتر از 6 دهم درصد از منابع بانکی کشور سهم کردستان است

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان گفت: کمتر از 6 دهم درصد از منابع بانکی کشور سهم کردستان است و متأسفانه بانک‌های عامل به‌صورت کامل پای کار نیستند.

ارسلان ازهاری در جلسه شورای اشتغال و سرمایه‌گذاری استان در سنندج اظهار کرد: پرداخت منابع بانکی به طرح‌ها برای ما بسیار مهم است چراکه در راستای ایجاد اشتغال اگر بانک‌های استان پای کار نباشند اتفاق خاصی نخواهد افتاد.

وی افزود: متأسفانه تنها کمتر از 6 دهم درصد از منابع بانکی کشور سهم کردستان است و این قابل قبول نیست.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان خاطرنشان کرد: باید در صدور جواز تأسیس برای طرح‌ها باید بازنگری و پالایش صورت گیرد و طرح‌هایی که قابلیت اجرایی شدن ندارند حذف شوند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: باید در همه شهرستان‌ها حداقل یک بازارچه عرضه و فروش محصولات خانگی راه‌اندازی شود.

سید کمال حسینی افزود: بانک‌های استان تعهد کرده بودند که اعتبارات طرح‌های اشتغال‌زایی را تا پایان سال 1400 پرداخت کنند که برخی از بانک‌ها انجام ندادند و این قابل قبول نیست.

وی تصریح کرد: بیشترین تمرکز پرداخت اعتبارات اشتغال‌زایی بر روی سه بانک توسعه تعاون، صندوق کارآفرینی امید و پست بانک است که این سه بانک باید به‌صورت جدی در این زمینه همکاری کنند.

شناسه خبر 54825