شناسه خبر:55068
1401/2/19 08:57:22
سرپرست فرمانداری نهاوند خواستار شد:

برگزاری جشنواره ملی فرش در نهاوند

سپهرغرب، گروه خبر: سرپرست فرمانداری نهاوند خواستار ایجاد و راه‌اندازی نمایشگاه دائمی فرش در شهرستان شد و گفت: ضروری است به این منظور جشنواره فرش دستبافت نهاوند به‌صورت ملی برگزار شود.

جعفر سلگی عصر شنبه در جلسه پیگیری مشکلات صنعت فرش نهاوند با حضور متولیان صنعت فرش نهاوند که در سالن شهدای فرمانداری برگزار شد، ابراز کرد: این نشست با توجه به ضرورت رسیدگی به مشکلات فرش شهرستان و درخواست فعالین این حوزه از رؤسای ادارات ذی‌ربط (صمت، تعاونی روستایی، تعاونی فرش، دانشگاه‌ها، تأمین اجتماعی، کار، تعاون و رفاه اجتماعی، فنی و حرفه‌ای و نمایندگان قالیبافان و پشتیبانان فرش) جهت بررسی مشکلات این حوزه برگزار شد.

سرپرست فرمانداری نهاوند در بحث صنعت فرش، شهرستان را با محوریت فرش دستباف شناسنامه‌دارترین شهرستانی عنوان کرد که در بازارهای خارجی و بین‌المللی حرف برای گفتن دارد.

سلگی در ادامه با اشاره به سابقه نهاوند در هنر قالیبافی و پیشرو بودن روستا‌های گل حیدر و عشوند در هنر قالیبافی شهرستان، افزود: ایجاد و راه‌اندازی نمایشگاه دائمی فرش در شهرستان ضروری بوده و نیاز است به این منظور جشنواره فرش دستبافت نهاوند به‌صورت ملی برگزار شود.

وی خواستار دعوت از شرکت‌های معتبر صادراتی جهت حضور در این جشنواره شد که زمینه‌ای برای بازاریابی و جذب توریست برای شهرستان باشد.

سرپرست فرمانداری نهاوند به سبقه تاریخی هنرصنعت فرش در این شهرستان اشاره و بیان کرد: حمایت از این هنر در راستای ایجاد اشتغال پایدار، رونق اقتصادی و بازرگانی نیازمند توجه ویژه مسئولان استانی و شهرستانی است.

در این نشست بحث بیمه قالیبافان و پشتیبانان فرش، تأمین مواد اولیه و پشم مورد نیاز از عشایر کوچ‌رو و تولیدکنندگان دام، اعطای تسهیلات مورد نیاز و همچنین ایجاد نمایشگاه دائمی فرش و برندینگ فرش نهاوند مورد بررسی قرار گرفت و با هماهنگی ایجادشده با ادارات حاضر، تصمیماتی برای تسهیل در موارد ذکرشده گرفته شد.

شناسه خبر 55068