شناسه خبر:55154
1401/2/20 09:55:23

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل آب منطقه‌ای کرمانشاه با اشاره به کاهش 35 درصدی بارندگی، گفت: رواناب‌های استان نسبت به سال گذشته 54 درصد و نسبت به بلند مدت 76 درصد افت را نشان می‌دهد که بیانگر عمق فاجعه است.

محمودرضا شهلایی مدیرعامل آب منطقه‌ای کرمانشاه در جمع اصحاب رسانه در خصوص وظیفه این شرکت، اظهار کرد: تأمین آب خام اولیه وظیفه اصلی این شرکت است که در این راستا مجوزهایی برای حفاری تأمین آب در داخل شهرها و روستاها صادر می‌شود.

وی دیگر وظیفه این شرکت را در قالب تأمین بلند مدت آب شهرها از طریق سدها عنوان کرد و گفت: شرکت آب و فاضلاب با تحویل آب و تصفیه آن، آب را توزیع می‌کند.

مدیرعامل آب منطقه‌ای کرمانشاه اشاره‌ای به وضعیت آب در استان داشت و افزود: سال گذشته تقریباً بیشترین اُفت بارش را در کشور داشتیم.

شهلایی متوسط بلند مدت بارش استان را 485 میلی‌متر اعلام و بیان کرد: سال گذشته حدود 300 میلی‌متر بارش داشتیم که 185 میلی‌متر از متوسط هم کمتر بود.

وی ادامه داد: امسال الحمدالله با بارش‌های خوب چند روزه اردیبهشت‌ماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 1.5 درصد افزایش بارش، ولی نسبت به بلند مدت 35 درصد کاهش بارش داریم.

مدیرعامل آب منطقه‌ای کرمانشاه با بیان اینکه اثرات این کاهش بارش‌ها بیشتر روی رواناب‌ها (آب‌های جاری در رودخانه‌) بوده، اضافه کرد: رواناب‌های استان نسبت به سال گذشته 54 درصد و نسبت به بلند مدت 76 درصد اُفت را نشان می‌دهد که بیانگر عمق فاجعه است.

 

شناسه خبر 55154