شناسه خبر:55366
1401/2/26 09:12:05

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار رزن گفت: کارگاه‌های مهارت زندگی با موضوع تکریم و اهمیت خانواده برای کارمندان ادارات برگزار خواهد شد.

علی‌اصغر غفاری‌آثار یکشنبه در جلسه نشست مشترک مشاورین امور بانوان ادارات شهرستان رزن که با موضوع قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت برگزار شد، با بیان اینکه قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده به کلیه دستگاه‌ها ابلاغ شود، ابراز کرد: مرکز بهداشت و هلال‌احمر برای زوج‌های نابارور شیوه دریافت تسهیلات را اطلاع‌رسانی کنند.

وی افزود: گرایش به تک‌فرزندی و تمایل نداشتن به فرزندآوری، یکی دیگر از مشکلات جامعه امروز است که چالش و زنگ خطر جدی پیری و روند رشد منفی جمعیت را موجب شده؛ پس باید آموزش و تغییر نگرش در این مورد و تولید محتوای آموزشی و حساس‌سازی جامعه مورد توجه قرار گیرد.

فرماندار رزن خاطرنشان کرد: در راستای ترویج فرزندآوری، آموزش‌وپرورش با استفاده از اساتید مجرب حوزه روان‌شناسی برای مادران دارای فرزند در دوره پیش‌دبستانی که دارای یک فرزند هستند، کلاس آموزشی برگزار کند.

وی در ادامه گفت: کارگاه‌های مهارت زندگی با موضوع تکریم و اهمیت خانواده برای کارمندان ادارات برگزار خواهد شد.

غفاری‌آثار با اشاره به اجرای طرح توزیع عادلانه یارانه‌ها توسط دولت، افزود: دولت با جراحی‌های مهم در پی شکوفایی اقتصادی است.

وی اظهار کرد: دولت درحال انجام جراحی اقتصادی در کشور است تا مشکلات اقتصادی برطرف شود و در بُعد اقتصادی آن‌گونه که شایسته ملت است، پیشرفت کنیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه دولت تأکید دارد که رانت‌خواری‌ها کنار گذاشته شود و تسلط برخی ثروتمندان بر فقرا و کشور نیز کمتر شود، گفت: پیش از این سالانه میلیاردها دلار واردات بی‌رویه و غیر ضروری با ارزهای حمایتی به کشور انجام می‌شد، کشاورزان و تولیدکنندگان متضرر می‌شدند و هیچ تأثیری بر معیشت مردم نداشت.

فرماندار رزن افزود: کاهش جدی فاصله طبقاتی، افزایش قدرت خرید دهک‌های پایین جامعه، تحقق عدالت اقتصادی و واگذاری امور مردم به مردم و مبارزه با فساد، از خاستگاه‌های اولیه این طرح بوده و برای تحقق این اهداف نیاز به همراهی مردم است.

شناسه خبر 55366