شناسه خبر:55376
1401/2/26 09:27:15

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری سنندج از برگزاری نشست تخصصی معرفی مستوره اردلان شاعر کُرد و نخستین زن تاریخ‌نگار جهان اسلام در سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد.

سه‌رکه‌وت نجفی با اشاره به برگزاری سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب در تهران و حضور پررنگ شهر سنندج به‌عنوان هفتمین پایتخت کتاب ایران در این نمایشگاه، اظهار کرد: با توجه به اینکه سنندج پایتخت کتاب ایران است انتظارات ویژه‌ای از آن در نمایشگاه وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: با مشارکت و همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر سنندج، ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان و کتابخانه‌های عمومی استان و مؤسسه فرهنگی هنری زانیاران کتاب‌یار سنندج برنامه‌هایی برای معرفی سنندج در نمایشگاه بین‌المللی کتاب اتخاذ شده است.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری سنندج خاطرنشان کرد: غرفه ویژه غرفه کتاب ایران در سی وسومین نمایشگاه کتاب به نمادها والمان‌های فرهنگی و برندهای سنندج تزئین شده ضمن اینکه المان‌هایی هم از شهر خلاق موسیقی در محوطه اصلی نمایشگاه نصب شده است.

نجفی از نمایش و رونمایی از دستاوردهای حوزه نشر در غرفه هفتمین پایتخت کتاب خبر داد و گفت: نشست یک کتاب یک نویسنده، معرفی رسالت و ماموریت‌های سازمانی در حوزه نشر کتاب، تقدیر از نویسندگان فعال و بزرگداشت مفاخر و تکریم از خانواده‌های آن‌ها از برنامه‌های شهرداری سنندج در غرفه سنندج، هفتمین پایتخت کتاب ایران است.

وی تصریح کرد: نشست معرفی مستوره اردلان شاعر کُرد و نخستین بانوی تاریخ‌نگار جهان اسلام از دیگر برنامه‌های ویژه پایتخت کتاب ایران در نمایشگاه کتاب تهران است.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری سنندج همچنین از برگزاری نشست تخصصی مدیریت شهری با حضور شهردار سنندج و اعضای شورای شهر همزمان با اختتامیه سی‌وسومین نمایشگاه کتاب تهران خبر داد.

نجفی برگزاری نمایشگاه کتاب و از این دست برنامه‌ها را فرصت مغتنمی برای معرفی توانایی‌ها و ظرفیت‌های شهرها و استان‌ها عنوان کرد و گفت: بازدید روزانه 65 هزار نفر از این نمایشگاه فرصتی برای معرفی هرچه بهتر سنندج شهر خلاق موسیقی جهان وهفتمین پایتخت کتاب ایران خواهد بود.

وی استفاده بهینه از این ظرفیت‌ها را ضروری دانست و عنوان کرد: غرفه سنندج در سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب در اصل ویترین فرهنگ این شهر است و می‌تواند ظرفیت‌ها و توانایی‌های ما در حوزه‌های مختلف را به بهترین شیوه به تصویر بکشد.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری سنندج در پایان از حمایت جدی شهردار و شورای اسلامی شهر سنندج برای حضور پررنگ در این رویداد بزرگ تقدیر کرد.

شناسه خبر 55376