شناسه خبر:55462
1401/2/28 09:41:31

سپهرغرب، گروه خبر: معاون سیاسی، امنیتی استانداری کردستان با اشاره به استعدادها و ظرفیت‌های موجود استان کردستان افزود: ظرفیت انسانی موجود در استان کردستان به حدی است که ما به‌راحتی می‌توانیم جلودار قافله پیشرفت کشور باشیم.

مهدی رمضانی، در جلسه هیئت اندیشه‌ورز سازمان بسیج کارمندان استان کردستان اظهار کرد: چاره امروز کشور ما عمل است بنابراین باید از توصیف کردن فاصله بگیریم و وارد فاز عملیاتی شویم.

وی افزود: حضرت علی (ع) در این زمینه می‌فرماید: «حق وسیع‌ترین میدان‌ها برای گفتن و تنگ‌ترین میدان‌ها برای عمل کردن و انصاف دادن است» بیان سخن خیلی کار سختی نیست اما عمل کردن به گفته‌ها کار سختی است و بیشتر ما در این بخش لنگ می‌زنیم.

معاون سیاسی-امنیتی استانداری کردستان بیان کرد: ما در دهه پنجم انقلاب اسلامی و گام دوم انقلاب قرار گرفته‌ایم دوره‌ای که رهبری معظم انقلاب بر پیشرفت و توسعه کشور تأکید دارند و این امر نیازمند کار عملیاتی است.

رمضانی افزود: انقلاب اسلامی نیازمند تلاش و کوشش بسیار است چراکه از دولت سیزدهم انتظار خیلی زیاد است بنابراین باید در این دوره کار جهشی صورت گیرد.

وی ادامه داد: به لطف خداوند متعال دولت سیزدهم هماهنگ است و اراده دولت تحقق شعارهای انقلابی از ابتدا تا الآن است که این امر نیازمند هماهنگی و همکاری است.

وی با اشاره به استعدادها و ظرفیت‌های موجود استان کردستان افزود: ظرفیت انسانی و پتانسیل موجود استان کردستان به حدی است که ما به راحتی می‌توانیم جلودار قافله پیشرفت کشور باشیم.

  تغییر ساختار در بحث اجرا امری اجتناب‌ناپذیر است

رئیس پارک علم و فناوری استان کردستان در ادامه این نشست افزود: مردم کشور ما انقلاب را آفریدند و امروز با گذشت چهار دهه از انقلاب مردم انقلابی ما تجربیات زیادی را کسب کرده‌اند و امروز شاهد بلوغ خاصی در دو حوزه بنیادین زیرساخت فیزیکی و آموزش در تمام حوزه‌ها در سطح کشور هستیم.

دکتر حامد قادرزاده، بیان کرد: کشور ما دارای جوانانی است که با بهره‌گیری از توانمندی خاص خود و استفاده از تجربه گذشتگان ساختار جدید را مبتنی بر اصول و مبانی دینی و ارزشی نظام مقدس جمهوری اسلامی طراحی کرده‌اند که این تغییر ساختار می‌طلبد که تبیین بیشتری برای آن صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه تغییر ساختار در بحث اجرا امری اجتناب‌ناپذیر است، افزود: ما در مسیر جدید نیازمند تغییر ساختار هستیم اما جهاد تبیین لازمه این تغییر ساختار بوده و این امر وظیفه کسانی است که دل در گرو توسعه پایدار کشور دارند.

رئیس پارک علم و فناوری استان کردستان به بحث اشتغال کارآفرین اشاره کرد و گفت: اشتغال الزاماً به منزله نگهداشتن آنچه در گذشته بود، نیست چراکه جامعه دستخوش تغییر است و این دانش امروز به ما عنوان می‌کند که خیلی از صنایع دیگر نمی‌توانند استمرار پیدا کنند و بعضی از فعالیت‌ها تعطیل شده‌اند.

قادرزاده افزود: ساختار جمعیت امروز ما خیلی متفاوت‌تر از گذشته بوده چراکه جمعیت موجود دانش پایه است و قصد دارد در کمترین زمان موجود بیشترین بهره‌وری را داشته باشد اما در نگاه قدیم بیشتر بر اساس توان فیزیکی انسان کار صورت می‌گرفت.

وی یادآور شد: برای تحقق شعار سال به‌صورت معنادار وقت زیادی نداریم و در حال حاضر دو ماه از سال گذشته است بنابراین در فرصت باقیمانده باید کارهای اجرایی را براساس دانش جلو ببریم و لازمه آن تشکیل کمیته‌های هم‌افزاست.

گفتنی است؛ در این نشست مهدی رمضانی، معاون سیاسی– امنیتی استاندار کردستان به‌عنوان فرمانده بسیج کارمندان استانداری کردستان منصوب شد. 

شناسه خبر 55462