شناسه خبر:55677
1401/3/2 09:09:58

سپهرغرب، گروه خبر: سرپرست معاونت تعمیرات نیروگاه شهیدمفتح از آمادگی نیروگاه برای تولید حداکثری انرژی در تابستان امسال خبر داد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهیدمفتح، مسعود جاویدانی از آمادگی این نیروگاه برای تولید حداکثری انرژی الکتریکی در اوج مصرف تابستان امسال خبر داد.

به گفته وی با انجام تعمیرات پیشگیرانه روی تجهیزات واحد‌های چهارگانه نیروگاه در قالب تعمیرات اساسی، نیمه‌اساسی و میان‌دوره‌ای، واحدهای این مجموعه آماده تولید حداکثری و پایدار با قدرت نامی خود در اوج مصرف تابستان هستند.

سرپرست معاونت تعمیرات و نگهداری نیروگاه تصریح کرد: آنالیز داده‌های بهره‌برداری همراه با اصلاح و تعویض سیل‌های توربین و رفع نشتی آب و بخار از والوهای فشار قوی، ترازبندی توربین واحد شماره یک و همچنین بازیافت و استفاده از دریناژ بخار در بویلر کمکی جهت تولید و استفاده در سیستم گرمایش گرمکن‌های تانکرهای سوخت و مخازن مازوت در فصل سرد سال ازجمله اقداماتی بوده که به‌منظور افزایش راندمان نیروگاه در تعمیرات واحد‌ها انجام گرفته است.

جاویدانی در ادامه با بیان اینکه نیروگاه‌های بخار با تولید انرژی پایدار بخش عمده تأمین انرژی مورد نیاز شبکه برق کشور را برعهده دارند، افزود: تولید حداکثری انرژی الکتریکی در اوج مصرف تابستان و زمستان توسط نیروگاه‌های بخاری همراه با حداقل وابستگی به قطعات یدکی و کمترین هزینه تعمیراتی یکی از شاخصه‌های بارز واحدهای بخار است.

وی در پایان اضافه کرد: متخصصان نیروگاه توانسته‌اند تحریم‌ها را تبدیل به فرصت کنند و با تکیه بر توان داخلی و تأمین قطعات یدکی مورد نیاز از منابع داخلی تعمیرات نیروگاه‌ها را با کیفیت مطلوب به انجام رسانند.

شناسه خبر 55677