شناسه خبر:55680
1401/3/2 09:13:12

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از بهره‌مندی 18 روستای تابعه شهرستان کبودراهنگ از آب شیرین و بهداشتی با راه‌اندازی دستگاه‌های آب‌شیرین‌کن خبر داد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی آبفای استان همدان، فرهاد بختیاری‌فر با بیان توضیحاتی درخصوص روستاهای تابعه شهرستان کبودراهنگ، گفت: روستاهای بخش شیرین‌سو واقع در شهرستان کبودراهنگ به‌دلیل ساختار زمین‌شناسی، بهره‌گیری از چاه‌های منطقه در تأمین آب و اُفت منابع زیرزمینی، متأسفانه با توزیع آب لب‌شور در شبکه هستند.

وی با بیان اینکه بهره‌گیری از دستگاه‌های آب‌شیرین‌کن یکی از راهکارها به‌منظور رفع شوری آب است، عنوان کرد: در همین راستا پس از اعلام نیاز از سوی مدیر شهرستان، از محل اعتبارات استانی تعداد 10 دستگاه آب‌شیرین‌کن با صرف اعتباری بالغ‌بر 45 هزار میلیون ریال خریداری شد که از این تعداد تاکنون سه دستگاه در روستاهای آبمشکین، عبدالمؤمن و آقکند ضمن انجام تعمیرات مورد بهره‌برداری قرار گرفته و هفت دستگاه باقی‌مانده نیز درحال نصب است.

بختیاری‌فر افزود: همچنین هشت دستگاه دیگر نیز از محل اعتبارات استانی در روستاهای بخش گل‌تپه با صرف اعتباری بالغ‌بر 25 هزار میلیون ریال در مرحله نصب و راه‌اندازی است که از این تعداد دو دستگاه در روستاهای دارقشلاق و جگنلو نصب و راه‌اندازی شده و 6 دستگاه دیگر نیز درحال نصب است.

وی توضیح داد: این دستگاه‌ها تاکنون در روستاهای قهورد علیا، قهورد سفلی، چورمق، قباق تپه کرد، کهریز باباحسین و نگارآباد در سنوات قبل راه‌اندازی و نصب شده است.

بختیاری‌فر همچنین با اعلام این خبر، خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از دستگاه‌های مذکور 18 روستا با جمعیتی بالغ‌بر 13 هزار و 384 نفر می‌توانند از آب شرب شیرین و بهداشتی برخوردار شوند.

 

شناسه خبر 55680