شناسه خبر:55690
1401/3/2 09:25:56

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار مرکزی گفت: 35 درصد از تعمیرات حمل‌ونقل ریلی کشور در این استان انجام می‌شود.

«فرزاد مخلص‌الائمه» روز یکشنبه در جریان بازدید از شرکت تعاونی برفره و افتتاح محصول جدید واگن این شرکت افزود: شاید نزدیک به 100 درصد تولید واگن کشور در استان مرکزی بوده و این افتخاری بزرگ است.

وی بیان کرد: شرکت برفره اراک تنها و بزرگ‌ترین شرکت تعاونی فعال در زمینه تولید واگن و تعمیرات ظرفیت ریلی کشور است.

استاندار مرکزی ادامه داد: این شرکت در یک اقدام جهادی و علمی موفق به تولید نخستین واگن باری لبه بلند شده که آماده تحویل به خریدار است و تا ساعات آتی از استان خارج می‌شود.

مخلص‌الائمه اظهار کرد: امید است با توسعه ظرفیت ریلی در این استان و همراه کردن صنایعی که باید محصولات خود را از طریق خطوط ریلی به جهت کاهش و صرفه‌جویی در هزینه‌ها انجام دهند، این صنعت روزبه‌روز پویاتر باشد.

وی گفت: تلاش‌ها و زحمات صورت‌گرفته شرکت تعاونی برفره اراک در تولید واگن لبه بلند در سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین جای تقدیر دارد.

مدیرعامل شرکت تعاونی برفره اراک هم در این آیین ابراز کرد: این شرکت تعاونی از سال 1359 تأسیس شده و در راستای صنایع فلزی سنگین و در سه فاز فعالیت دارد.

«مجتبی عباسی» افزود: این شرکت سالانه یک‌هزار و 200 دستگاه واگن را تعمیر و نگهداری می‌کند و یکی از بزرگ‌ترین و کامل‌ترین مجموعه‌های تعمیر و نگهداری ناوگان ریلی کشور است.

وی بیان کرد: محصول جدید این شرکت تعاونی ظرف مدت یک ماه طراحی داخلی آن انجام و در مدت پنج روز با استفاده از دانش و قطعات داخلی ساخته شد.

مدیرعامل شرکت تعاونی برفره اراک ادامه داد: این واگن سبک‌سازی شده و ظرفیت باری آن افزایش یافته و 68 تُن ظرفیت بارگیری این واگن است.

عباسی اظهار کرد: این شرکت برنامه دارد، درصورتی که محصول جدید به تولید انبوه برسد، روزانه یک واگن در این شرکت تولید شود.

وی گفت: یک شرکت حمل‌ونقل ریلی بومی در استان مرکزی وجود ندارد و امید است با برنامه شرکت تعاونی توسعه عمران که در دست پیگیری بوده، این مهم محقق شود و بتوانیم درآمد استانی از محل این شرکت برای استان مرکزی ایجاد کنیم.

مدیرعامل شرکت تعاونی برفره اراک افزود: طبق برنامه پنجم و ششم توسعه، مقرر شده ظرفیت واگن‌های باری این شرکت به 52 هزار واگن برسد و امید است در این راستا با کمک تولیدکنندگان دیگر کشور به این هدف‌گذاری دست یابیم.

وی عنوان کرد: واگن پارس و فولاد درخشان دو شرکت تولیدکننده از چهار شرکت تولیدکننده کشور، در استان مرکزی مستقر است و برفره نیز به‌عنوان سومین مجموعه تولیدکننده در این استان است.

مدیرعامل شرکت تعاونی برفره اراک ادامه داد: درمجموع چهار شرکت در کشور تنها واگن باری تولید می‌کنند که شرکت چهارم در استان اصفهان است.

محصول جدید واگن شرکت تعاونی برفره اراک با حضور استاندار مرکزی افتتاح شد و «فرزاد مخلص‌الائمه» از بخش‌های مختلف این شرکت تعاونی بازدید کرد.

شرکت برفره با فعالیت نگهداری و تعمیر لوکوموتیو و تعمیرات اورهال واگن‌های باری از سال 1359 تأسیس شد و دارای 9 عضو سهامدار است و در این شرکت بیش از 90 نفر به‌صورت مستقیم فعالیت دارند.

استان مرکزی با 12 شهرستان دارای بیش از یک میلیون و 480 هزار نفر جمعیت است.

شناسه خبر 55690