شناسه خبر:55744
1401/3/3 10:17:27
مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش در سفر به کردستان:

برنامه پنج ساله برای اجرای سند تحول بنیادین تدوین می‌شود

سپهرغرب، گروه خبر: مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش گفت: اجرای طرح‌های امین، مسجد و دیده‌بان در حال اجراست و برنامه پنج ساله برای اجرای سند تحول بنیادین تدوین می‌شود.

حجت‌الاسلام حمید نیکزاد در گردهمایی استانی حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش که با حضور مسئولان در دفتر نماینده ولی‌فقیه در کردستان برگزار شد، اظهار کرد: کردستان قهرمان بودن خود را اثبات کرده و در انقلاب دین خود را ادا کرد و امروز کردستان می‌تواند سرش را بالا بگیرد و به واسطه برکت خون شهدا و ارشادهای علمای این مرز و بوم توانسته در عرصه‌های مختلف موفق عمل کند.

وی با اشاره به اینکه شهید ماموستا برهان عالی از معلمان و علمای برجسته کردستان بود که حق و حقیقت را بیان می‌کرد موضوعی که برای استکبار خوشایند نبود، تصریح کرد: علما در آموزش و پرورش از جایگاه بسیار بالایی برخوردار هستند و اهمیت آموزش عمومی در این نهاد بسیار بالا است.

وی با بیان اینکه این شورا برای گسترش فرهنگ تعلیم و تربیت برنامه‌های متناسب با استان‌ها را تدوین ابلاغ می‌کند اظهار کرد: در نیازمند تحول در آموزش و پرورش هستیم نقش علما و معلمان به واسطه علوم الهی که دارند در این راستا بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه این ستاد فعالیت خود را از ابتدای انقلاب شروع کرده و الان گام‌های نظام‌مند شدن را بر می‌دارد اذعان کرد: باید مسائل کلان در این شورا بیان و اگر مشکلاتی برای علما و روحانیون در این حوزه وجود دارد بررسی و رفع شود.

وی تصریح کرد: راهکارهای متعددی برای همکاری حوزه و آموزش و پرورش برای تحول سند بنیادین ارائه شده است و در این دوره دنبال پیوند بین مسجد و مدرسه هستیم.

وی با بیان اینکه اجرای طرح‌های امین، مسجد و دیده‌بان در حال اجراست عنوان کرد: برنامه پنج ساله برای اجرای سند تحول بنیادین تدوین می‌شود.

وی گفت: اگر چه مشکلاتی در آموزش و پرورش داریم اما نباید در برابر هجمه رسانه‌ای دشمن عقب‌نشینی و کوتاه بیاییم.

سند تحول آموزش و پرورش نقشه راه حیات طیبه است

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان کردستان اظهار کرد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نحوه طی مسیر، منابع، امکانات لازم تقسیم کار در سطح ملی و الزامات این مسیر به‌صورت شفاف و دقیق مشخص شده است.

هاشم ناظمی‌جلال با تأکید بر لزوم ارتقای کمی و کیفی آموزش و پرورش، افزود: با بهره‌گیری از ظرفیت مدارس و حوزه‌های علمیه همچنین بهره‌گیری از متخصصان حوزه تعلیم و تربیت برای تحقق این مهم تلاش کرد.

وی با تأکید بر مؤثر و کلیدی روحانیون در ارتقای تعلیم و تربیت دینی دانش‌آموزان افزود: روحانیت و حوزه‌های علمیه در این شبکه عظیم فرهنگی و تربیتی وظیفه مهم و حساس دارند و باید نیروهایی را تربیت کند که توانایی تأثیرگذاری و جهت‌دهی در آموزش و پرورش را داشته باشند.

وی در خصوص برنامه‌های اجرایی تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: برنامه‌هایی که این ستاد در سطح ملی به ویژه در سطح استان کردستان دارد در پنج حوزه مدیریت و تشکیلات تربیتی، تبلیغی، پژوهش، منابع انسانی و آموزش و برنامه‌ریزی برای انجام فعالیت‌ها برنامه‌ریزی شده است.

سرپرست آموزش و پرورش استان کردستان با بیان تأکیدات مقام معظم رهبری بر عملیاتی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بیان کرد: فاصله زیادی تا تحقق اهداف و عملیاتی شدن این سند داریم و 320 هزار دانش‌آموز آماده هستند که به گونه‌ای تربیت شوند که در تراز نظام جمهوری اسلامی خدمت کنند.

ناظمی‌جلال گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نقشه راهی جامع جهت تحقق حیات طیبه است.

وی ادامه داد: بنابراین ضرورت پیوند عمیق دو نهاد آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه و ارتقای کیفی تعلیم و تربیت در سراسر کشور در راستای بیانیه گام دوم انقلاب و همچنین تحقق سند تحول بنیادین در اولویت دستگاه عظیم آموزش و پرورش است.

وی با تأکید بر اجرایی شدن حضور روحانیون دینی در حوزه تعلیم و تربیت استان خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های بنده در دولت سیزدهم این است که از نظرات روحانیون، ائمه جمعه و جماعات شهرستان‌ها در خصوص نحوه تعلیم و تربیت راهنمایی، نظرسنجی و کمک بخواهیم.

شناسه خبر 55744