شناسه خبر:55758
1401/3/3 11:04:19

سپهرغرب، گروه شهر: مدیران تالین، پایتخت و بزرگ‌ترین شهر استونی در نظر دارند بودجه‌ای 100 هزار یورویی را برای تمرکز بر رویکردهای مبتنی بر فناوری سبز و همچنین ترویج اقتصاد مدور هزینه کنند، ضمن این‎که فناوری‌های آموزشی و ابزارهای تصمیم‌گیری شهری داده‌محور نیز در صرف هزینه مورد توجه آن‌ها قرار خواهد گرفت.

تمام افراد و تیم‌های خلاق تالین می‌توانند برای دریافت هزینه 100 هزار یورویی جهت پیاده‌سازی رویکردهای هوشمند خود در راستای بهبود کیفیت زندگی به رقابت با یکدیگر بپردازند و مزایای پیاده‌سازی پروژه‌ها را از آن خود کنند. مدیران پایتخت استونی هدف خود را از اجرای این پروژه، دستیابی به بهترین و اثربخش‌ترین رویکردهای شهر هوشمند معرفی کرده‌اند و در نظر دارند از این طریق، خدمات شهر را بهبود ببخشند تا در نهایت، رفاه را برای ساکنان و بازدیدکنندگان به ارمغان بیاورند.

  ترویج فناوری سبز و اقتصاد مدور در پایتخت استونی

Joosep Vimma معاون شهردار تالین ادعا کرده است که برنده رقابت جدید، افرادی خواهند بود که بهترین ایده‌ها را در راستای فناوری سبز و اقتصاد مدور در شهر ارائه دهند. در واقع، از نظر وی تمرکز اصلی مدیران شهر بر رویکردهایی خواهد بود که نه‌تنها در زمینه فناوری سبز و اقتصادی مدور، بلکه در توسعه فناوری‌های آموزشی مختلف و بهبود تصمیم‌گیری‌های داده‌محور شهری بیشترین اثربخشی را داشته باشد.

جالب است بدانید که رقابت جدید از سه سال گذشته (هر سال یک بار) برگزار شده است و در هر رقابت، کمپانی‌ها و تیم‌های خلاق به ارائه استراتژی‌هایی بسیار کارآمد پرداخته‌اند که اگرچه ممکن است برنده رقابت نبوده باشند، با این حال نقش مهمی در بهبود وضعیت شهر ایفا کرده‌اند.

مدیران تالین نیز در حمایت از کمپانی‌هایی که بهترین ایده‌ها را برای ترویج فناوری سبز و اقتصاد مدور در شهر ارائه می‌دهند، به افزایش خدمات خود به آن‌ها نظیر گسترش شبکه ارتباطی می‌پردازند و این در حالی است که برنده رقابت نیز از حمایت‌های مالی دولت برای توسعه خدمات خود به شهروندان برخوردار می‌شود.

شناسه خبر 55758