شناسه خبر:55777
1401/3/4 09:39:36

سپهرغرب، گروه خبر: معاون بهره‌برداری و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان همدان از گشت‌زنی 120 نفرساعت گروه‌های مروجین فرهنگ بهینه مصرف آب ضمن آموزش و تذکر به مشترکین پُرمصرف طی هفته گذشته خبر داد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی آبفای استان همدان، حمیدرضا نیکداد ضمن اشاره به آب به‌عنوان نعمتی حیاتی و غیر قابل جایگزین، دسترسی به آب شرب بهداشتی را حق طبیعی همه انسان‌ها دانست.

وی با اشاره به کاهش نزولات جوی ضمن رشد جمعیت و گسترش شهرنشینی، گفت: محدود و ثابت بودن آب‌های تجدیدشونده ضمن رقابت میان مصرف‌کنندگان، منابع آبی را با چالش‌های مضاعفی روبه‌رو کرده است.

نیکداد با اذعان به اینکه تغییرات اقلیمی نیز چندی است الگوهای بارندگی را با مشکلاتی جدی مواجه کرده است، تصریح کرد: جلوگیری از بحران و تنش آبی در نگاه نخست نیازمند فرهنگ‌سازی و تدوین برنامه‌هایی به‌منظور مصرف بهینه آب است.

وی توضیح داد: بر همین اساس شرکت آب و فاضلاب استان همدان در راستای ترویج فرهنگ بهینه مصرف اقدام به راه‌اندازی گروه مروجین فرهنگ بهینه مصرف آب به‌منظور گشت‌زنی در سطح مناطق چهارگانه شهر همدان کرد که مطابق برنامه تدوین‌شده تنها در هفته گذشته 120 نفرساعت گشت‌زنی در سطح مناطق یادشده به‌منظور آموزش و تذکر لسانی به مشترکان پُرمصرف انجام شد.

معاون بهره‌برداری و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان همدان در ادامه درخصوص شرح وظایف گروه یادشده گفت: این گروه‌ها شامل خودروهایی با علامت مروجین فرهنگ مصرف بهینه آب هستند که ضمن گشت‌زنی در سطح مناطق مذکور، نسبت به کاهش هدررفت آب با آگاه‌سازی عموم اقدام می‌کنند.

وی هدف اصلی از راه‌اندازی گروه‌های مروجین را فرهنگ‌سازی و ارائه راهکارهای مناسب به‌منظور مصرف بهینه آب اعلام کرد و افزود: این اکیپ‌ها درصورت مشاهده هرگونه اسراف آب از سوی همشهریان، ابتدا با تذکر لسانی، مرحله دوم تذکر کتبی و درصورت ادامه روند اسراف آب از سوی مشترکین پُرمصرف به‌صورت قانونی وارد عمل می‌شوند.

نیکداد همچنین مصرف صحیح آب و پاسداری از این نعمت بی‌بدیل الهی را وظیفه‌ای همگانی دانست و تصریح کرد: ضروری است همه افراد جامعه خود را در قبال بحران پیش‌آمده مسئول بدانند و روش‌های صرفه‌جویی در مصرف آب را بیش‌ازپیش مورد توجه قرار دهند.

شناسه خبر 55777