شناسه خبر:55856
1401/3/5 09:42:14

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار استان مرکزی با بیان اینکه یکی از دلایل ناامیدی مردم این است که سطح انتظارات و توقعات با برنامه‌ها فاصله دارد، گفت: این ناامیدی و بی‌اعتمادی بزرگ‌ترین سم برای پیشرفت کشور است و هر جامعه را با درصد نه‌چندان زیاد هم می‌تواند نابود کند.

فرزاد مخلص‌الائمه ظهر روز گذشته در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح استان مرکزی با بیان اینکه این سازمان قضائی جایگاه ویژه‌ای دارد، اظهار کرد: سازمان هم وظیفه نظارت بر یکی از بخش‌های مهم کشور و هم رسیدگی به جرائم خاصی که در نیروهای نظامی و انتظامی اگر رخ دهد را دارد و چون بازتاب آن به امورات جاری مردم در همه شئون اجتماعی برمی‌گردد، جایگاه خاصی دارد؛ بنابراین برای ما هم در استان این جایگاه قابل تقدیر و تکریم است

وی افزود: وظیفه خود می‌دانیم در کنار باقی اجزای اداری استان به‌صورت ویژه در کنار سازمان قضائی نیروهای مسلح باشیم؛ سازمان قضائی نیروهای مسلح استان مرکزی جزء مجموعه‌های کم‌حاشیه در کشور بوده است.

استاندار استان مرکزی بیان کرد: مرکزی جزء استان‌های پُرجمعیت نیست، اما ظرفیت‌های ویژه‌ای چه در بخش اقتصادی و صنعتی و چه بخش‌های اجتماعی و نخبگی دارد که به نقلی بیش از 25 درصد مشاهیر و نخبگان در این استان است.

مخلص‌الائمه یادآور شد: روستایی در استان وجود دارد که زمانی فقط چهار صدراعظم داشته است.

وی اضافه کرد: مرکزی مانند تمام استان‌های کشور مشکلاتی در حوزه‌های اجتماعی و اقتصادی و غیره دارد که البته حجم این مشکلات به‌مراتب از ظرفیت‌های استان کمتر و پتانسیل‌ها بر مشکلات غالب است.

استاندار استان مرکزی تصریح کرد: با همدلی و هم‌افزایی بسیار خوب و کم‌نظیری که بین همه ارکان استان چه در حوزه اجرایی و چه در حوزه قضائی و نمایندگان مجلس حاکم است، می‌توانیم چند گام مؤثر در اجرای برنامه تحولی قوه قضائیه و دولت برداریم و بتوانیم مشکلات را تا حد ممکن برطرف کنیم.

مخلص‌الائمه ادامه داد: امیدواریم که دستگاه قضا کمافی‌السابق استانداری را در اجرای برش‌های استانی سند تحولی دولت همراهی کند تا در قبال مردمی که مطالبه به حقی دارند، انجام وظیفه کنیم.

وی با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با اعضای دولت در سال گذشته، بیان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند اعتماد عمومی به نظام آسیب دیده و نیاز به ترمیم دارد؛ متأسفانه هم اعتماد و هم امید مردم دچار مسائلی شده که دلایلی هم دارد.

استاندار استان مرکزی با بیان اینکه یکی از دلایل ناامیدی مردم این است که سطح انتظارات و توقعات با برنامه‌ها فاصله دارد، ادامه داد: این ناامیدی و بی‌اعتمادی بزرگ‌ترین سم برای پیشرفت کشور است و هر جامعه را با درصد نه‌چندان زیاد هم می‌تواند نابود کند.

مخلص‌الائمه گفت: به تعبیر رئیس‌جمهور بزرگ‌ترین پروژه دولت درحال حاضر ترمیم اعتماد عمومی است و قطعاً دستگاه قضا می‌تواند در این راستا نقش مؤثری ایفا کند.

شناسه خبر 55856