شناسه خبر:55880
1401/3/7 09:06:00
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان خبر داد:

پرداخت تسهیلات به واحدهای آسیب‌‌دیده

سپهرغرب، گروه خبر: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با اشاره به پرداخت تسهیلات به واحدهای آسیب‌‌دیده، گفت: سرمایه در گردش این واحدها تأمین خواهد شد.

ظاهر پورمجاهد روز پنجشنبه ضمن ارائه گزارشی از روند پیگیری دریافت یارانه برای افرادی که اعتراض داشتند، اظهار کرد: پس از اینکه زوج و فرد دو رقم سمت راست کد ملی اعلام شد، به جاماندگان دو روز فرصت داده شد که ثبت‌نام کنند؛ هرچند ثبت‌نام تا اطلاع ثانوی تمدید شده است.

وی بیان کرد: بر این اساس یک ماه یارانه به حساب آن‌هایی که تا فروردین‌ماه 1401 یارانه گرفته بودند و در ابتدای اجرای طرح یارانه آن‌ها قطع شده بود، واریز شد و حتی ماه دوم هم واریز شده، اما اجازه برداشت ندارند تا به اعتراض آن‌ها رسیدگی شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان تصریح کرد: پس از بررسی اگر افراد در دهک‌های مختلف جای بگیرند، به تناسب دهکی که شناسایی می‌شوند، یارانه پرداخت می‌شود.

وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه همدان در زمینه کالاهای اساسی مشکلی ندارد، گفت: افزایش قیمت مواد شوینده نیز همان‌طور که وزیر صمت اعلام کردند، تکذیب می‌شود.

پورمجاهد اضافه کرد: در کمبود نهاده‌ها مشکل خاصی به شکل حاد در استان نداریم، اما در سطح کشوری در بازارگاه بارگذاری نشده بود که طی دو روز گذشته وزیر کشاورزی اعلام کرد آن‌هایی که تا 21 اردیبهشت‌ماه جوجه‌ریزی داشته‌اند، نهاده آن‌ها با ارز ترجیحی تأمین می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به پرداخت تسهیلات به واحدهای آسیب‌دیده، عنوان کرد: سیستم بانکی به جهت کمک به واحدهایی که آسیب‌دیده‌ و نیاز به سرمایه در گردش دارند، تسهیلات پرداخت می‌کند.

این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: بانک کشاورزی اعلام کرده افرادی که طرح‌های مشمول و مورد تأیید جهاد کشاورزی را به بانک معرفی کنند، سرمایه در گردش آن‌ها تأمین می‌شود.

شناسه خبر 55880