شناسه خبر:55893
1401/3/7 09:24:23

سپهرغرب، گروه خبر: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری و مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان همدان تفاهم‌نامه همکاری امضا می‌کنند.

جلسه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری و مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان همدان درخصوص نحوه همکاری و هم‌افزایی در راستای تحقق شعار سال 1401 در حوزه حفظ، احیا و بهره‌برداری اصولی از عرصه‌های منابع طبیعی به‌منظور دستیابی به امنیت غذایی پایدار و انجام وظایف حاکمیتی در محل مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی برگزار شد.

در ابتدای جلسه مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: حفظ منابع طبیعی به‌عنوان اصلی‌ترین عامل در حفظ اکوسیستم بسیار حیاتی است که با ارتباط نزدیک و همکاری بخش‌های علمی و پژوهشی با بخش اجرایی امکان‌پذیر است.

اسفندیار خزائی افزود: فشار و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع بسیار زیاد است که همین امر باعث تخریب این عرصه‌ها می‌شود.

وی ضمن اشاره به خطر انقراض گونه‌های استراتژیک و سازگار، به توجه بیشتر به تولید بذور این گونه‌ها با همکاری مراکز تحقیقاتی تأکید کرد.

خزائی گفت: آموزش و ترویج دستاوردهای علمی و تحقیقاتی در بین مجریان و بهره‌بردان از عرصه‌های منابع طبیعی باید به‌صورت جدی پیگیری و عملی شود.

در ادامه رئیس مرکز تحقیقات و کشاورزی منابع طبیعی استان همدان تولید پایدار در عرصه‌های منابع طبیعی را مهم دانست و از افزایش مشارکت و همکاری در اجرای پروژه‌های اجرایی و تحقیقاتی استقبال کرد.

رضا بهراملو گفت: استفاده از نتایج تحقیقاتی این مرکز در حفظ و بهره‌برداری از منابع طبیعی به‌عنوان زیستگاه گونه‌های جانوری بسیار مهم بوده که منجر به حفظ تنوع زیستی می‌شود.

شناسه خبر 55893