شناسه خبر:55946
1401/3/8 09:07:48

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار ایلام گفت: عوارض، مالیات‌ها و حق آلایندگی صنایع به استان بازمی‌گردد و این مهم با تلاش و همکاری همه قانون شده است.

حسن بهرام‌نیا روز شنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اظهار کرد: صنایع در پرداخت حقوق مردم و مسئولیت‌های اجتماعی جدیت داشته باشند چرا که برخی از این صنایع اکوسیستم را برهم زده و در قبال آن باید حقوق مردم را پرداخت کنند.

وی با تأکید بر احقای حقوق قانونی مردم استان در بخش نفت و گاز، گفت: قبلاً 14 صنعت دارای آلاینده در استان وجود داشت که براساس سفارش‌های پشت پرده و رانت‌ها این تعداد به 4 صنعت رسیده است که باید محیط زیست و بازرسی استان به‌طور جدی پیگیری کنند.

استاندار ایلام تأکید کرد: مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان باید با جدیت این موضوع را پیگیری کند چراکه بحث حق و حقوق مردم استان در میان است.

بهرام‌نیا گفت: در آمد ناشی از ارزش افزوده شهرداری براساس قانون قانون اصلاح نشده که اجحاف به حق شهرداری‌های کوچک در اختصاص اعتبارات است که باید در مجلس پیگیری شود.

وی افزود: از مجموع 162 میلیارد تومان از اوراق و اسناد خزانه 137 میلیارد تومان دستگاه‌های اجرایی تعیین تکلیف شده، اما 25 میلیارد تومان مربوط به شهرداری‌ها جذب نشده است که فرمانداران به‌عنوان یک تکلیف از طریق شهرداران پیگیری کنند.

 

شناسه خبر 55946