شناسه خبر:56245
1401/3/17 09:30:17

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: 10 روستا در بخش سربند شهر شازند با اجرای طرح آب‌رسانی از آب پایدار بهره‌مند شدند.

«یوسف عرفانی‌نسب» روز دوشنبه در آیین بهره‌برداری از این طرح افزود: این روستاها شامل لوزدر علیا، ده آقا، ارکلو، بهرام‌آباد، لوزدر سفلی، ده زمان، قشلاق، ده گلشن، لوزدر وسطی و خلیفه بلاغی هستند.

وی اظهار کرد: این آب‌رسانی مرحله نخست طرح آب‌رسانی از سد کمال‌صالح بوده که 320 میلیارد ریال اعتبار برای آن صرف شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: طرح آب‌رسانی به شهر هندودر و 36 روستای شهرستان شازند از سد کمال‌صالح یکی از طرح‌های مهم و بزرگ آب‌رسانی در مجموعه شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی است.

عرفانی‌نسب افزود: در این راستا سال گذشته آب‌رسانی از این طرح به پنج روستا مورد بهره‌برداری قرار گرفت و در بخش دوم این طرح 10 روستا از آب آشامیدنی پایدار بهره‌مند می‌شوند.

وی بیان کرد: اجرای 29 کیلومتر خطوط انتقال بین مخازن و حد فاصل مخازن تا تصفیه‌خانه آب، ساخت دو باب مخزن ذخیره آب با مجموع ظرفیت 650 متر مکعب، ساخت دو باب سوله به متراژ 500 متر مربع و برق‌رسانی و احداث پست هوایی به طول دو هزار و 800 متر، از اقدامات صورت‌گرفته در راستای اجرای این طرح است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: با اجرای این پروژه یک‌هزار و 680 نفر از آب آشامیدنی پایدار بهره‌مند شدند.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی نیز ابراز کرد: با همت مجموعه شرکت آب و فاضلاب، هفته آینده سه روستای دیگر نیز به این مجموعه اضافه می‌شود و به 18 روستا افزایش پیدا می‌کند.

«محمود احمدی‌بیغش» افزود: از طریق شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و وزارت نیرو درخصوص جذب اعتبار به‌منظور افزایش تعداد روستاهای این طرح تا دو سال آینده اقدام می‌شود.

«یحیی رمضانی»، فرماندار شازند نیز گفت: تأمین آب پایدار برای روستاها از دغدغه‌های مهم دولت‌ است و خوشبختانه برنامه‌ریزی‌های خوبی در این حوزه صورت گرفته و در شهرستان شازند پروژه‌های مهم آب‌رسانی درحال اجرا است.

بخش سربند یکی از سه بخش شهرستان شازند در استان مرکزی ایران است که در جنوب شهرستان شازند قرار دارد.

شناسه خبر 56245