شناسه خبر:56335
1401/3/19 09:08:03
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور در سفر به کردستان:

امسال 500 هزار شغل برای مددجویان کمیته امداد ایجاد می‌شود

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور گفت: تا پایان امسال 500 هزار فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد در سطح کشور ایجاد می‌شود.

مرتضی بختیاری ظهر چهارشنبه در جشن خودکفایی مددجویان کمیته امداد کردستان اظهار کرد: وجود هماهنگی بین مجموعه مدیریتی استان کردستان زمینه را برای توسعه و رفع مشکلات این استان فراهم کرده است.

وی اضافه کرد: کم‌کاری‌های گذشته فاصله کردستان را از جریان توسعه‌ در کشور دور کرده است هر چند ظرفیت‌های این استان فوق‌العاده بالاست اما آنگونه که باید تاکنون از آن‌ها بهره‌گیری نشده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: تا پایان سال 500 هزار فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد در سطح کشور ایجاد می‌شود که سهم کردستان از این میزان 13 هزار فرصت شغلی است‌.

بختیاری با اشاره به اینکه امروز جشن اشتغال‌زایی برای سه هزار نفر برگزار شده است، افزود: سال گذشته برای6 هزار و 340 نفر از مردم استان کردستان برنامه‌ریزی شده بود که بیش از هفت هزار شغل و بیشتر از هدف‌گذاری محقق شد.

وی عنوان کرد: کارآفرینانی که برای 20 مددجو شغل ایجاد کنند، تا سقف دو میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی می‌گیرند.

وی اضافه کرد: امسال برای نخستین‌بار در دولت سیزدهم در هفدهم فروردین ماه 25 میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه کمیته امداد و 10هزار میلیارد تومان کمیته امداد به حساب بانک‌های عامل واریز شده و پرداخت و تسهیلات آغاز شد.

شناسه خبر 56335