شناسه خبر:56337
1401/3/19 09:10:59
سرپرست جمعیت هلال‌احمر تویسرکان اعلام کرد:

برگزاری جشنواره «ماه یار زمین» در تویسرکان

سپهرغرب، گروه خبر: سرپرست جمعیت هلال‌احمر تویسرکان گفت: در راستای نهادینه کردن فرهنگ مسئولیت‌پذیری اجتماعی در میان کودکان و نوجوانان، جشنواره ماه یار زمین در تویسرکان برگزار شد.

مریم زبده بیان کرد: طرح ماه یار زمین با محوریت حفظ محیط‌زیست، حفظ سلامت انسان‌ها، انجام خدمات بشردوستانه و پیشگیری از آسیب زیست‌محیطی به‌صورت یک طرح ابتکاری توسط اعضای داوطلب هلال‌احمر با جلب مشارکت تشکل‌های دولتی و غیر دولتی فعال محیط‌زیست انجام شد.

زبده افزود: در گام نخست این طرح از کودکان و نوجوانان عضو کانون‌های غنچه‌های هلال و دانش‌آموزی خواسته شد تا درخصوص مسائل و مشکلات محیط‌زیست اطراف خود همچون استفاده زیاد از پلاستیک، انباشته شدن زباله و کشته شدن حیوانات نگاهی دقیق داشته باشند و این نکات را مورد بررسی قرار دهند.

وی با بیان اینکه در گام دوم نظرات، پیشنهادات و راه حل مناسب در این خصوص را اعلام کنند، خاطرنشان کرد: در این طرح اعضا پس از بررسی و ارائه راه حل مشکلات زیست‌محیطی، آثار خود را به‌صورت فیلم، گزارش خبری، مستند و نقاشی به جمعیت هلال‌احمر تویسرکان ارسال کردند.

سرپرست هلال‌احمر تویسرکان در پایان ادامه داد: هم‌زمان با هفته محیط‌زیست این جشنواره در مرحله شهرستانی به کار خود پایان داد و هفت اثر برتر به‌منظور شرکت نهایی به استان ارسال شده است.

شناسه خبر 56337