شناسه خبر:56345
1401/3/19 09:19:57

سپهرغرب، گروه خبر: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان تحول در نهاد کتابخانه‌های عمومی را زمینه‌ساز پیشرفت اقتصاد دانش‌بنیان دانست و گفت: نهاد کتابخانه‌ها نقش بسزایی در زمینه‌سازی برای رشد اقتصاد دانش‌بنیان ایفا می‌کند.

«حسن رضانیا» روز چهارشنبه در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان همدان اظهار کرد: کتابخانه‌های عمومی با هدف آموزش برای تمامی اقشار جامعه باید از شکل و ساختار سنتی خود خارج شده و همراه با پیشرفت­‌های نوین اطلاعاتی و ارتباطی، نقش اساسی خود را به‌عنوان یک مکان آموزشی ایفا کنند.

وی با اشاره به اینکه فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص اقتصاد دانش‌بنیان در سیاست‌های کلان کشور سرلوحه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: کارکردهای کتابخانه‌های عمومی به‌عنوان یک مرکز آموزشی در پیشبرد جامعه به سوی گسترش اقتصاد دانش‌بنیان و دانش‌محور با ارائه راهکارهایی برای مشارکت فعال‌­تر کتابخانه‌­های عمومی در دستور کار قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان اظهار کرد: بر همین اساس نیازمند تعریف دوباره اولویت‌ها، مأموریت‌ها و کارکرد نهاد کتابخانه‌های عمومی استان هستیم تا شاهد ایفای نقش کتابخانه‌های عمومی در تحولات اجتماعی باشیم.

رضانیا تصریح کرد: کتابخانه­‌های عمومی به‌عنوان مراکز اطلاعات، سازمان‌دهی، مدیریت و گسترش دانش می‌توانند در ایجاد یک جامعه دانش‌بنیان و گسترش اقتصاد دانش‌محور مؤثر باشند.

وی کتاب را ابزار ارزشمندی برای انتقال دانش و گسترش بینش‌ها و ارائه مفاهیم دانست و افزود: با توجه به تدوین برنامه هفتم توسعه کشور راهکارهایی برای نقش‌آفرینی بیشتر نهاد کتابخانه‌ها در این برنامه ارائه شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان با تأکید بر اینکه شهرداری‌ها در زمینه پرداخت سهم نیم‌درصد خود به کتابخانه‌های عمومی مشارکت داشته باشند، گفت: مقرر شد جلسه آینده با حضور شهردار همدان برگزار شود و وی درخصوص عدم پرداخت سهم نیم‌درصد خود به کتابخانه همدان پاسخگو باشد.

 

شناسه خبر 56345