شناسه خبر:56439
1401/3/22 08:25:37

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: در مجموع یک هزار و 893 اداره و سازمان در استان وجود دارد که در یک هزار و 182 مورد آن کنتور هوشمند برق نصب شده است.

هیوا لهونیان با بیان اینکه بقیه ادارات نیز به کنتور برق هوشمند مجهز می‌شوند، اظهار کرد: از طریق کنتورهای هوشمند نصب شده در ادارات و ارگان‌ها، برق مصرفی کنترل و پایش می‌شود و در صورت عدم رعایت الگوی مصرف، اقدام به قطع برق ادارات خواهد شد.

وی برق مصرفی ادارات کردستان را در شرایط معمول 10 مگاوات اعلام و اضافه کرد: طبق ابلاغ هیئت دولت، همه دستگاه‌ها و ادارات، باید مصرف برق خود را نسبت به مدت مشابه سال قبل، در ساعات اداری 30 درصد و ساعات غیراداری، 60 درصد کاهش دهند که با این کار، حداقل چهار مگاوات در مصرف برق صرفه‌جویی می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان یادآور شد: همه هماهنگی‌ها و تلاش‌های مجموعه شرکت برق برای عبور موفق از پیک 1401 و پرهیز از اعمال خاموشی برق در سطح استان است و در این راستا سیاست‌های تشویقی نیز در دستور کار قرار گرفته است.

لهونیان بر ضرورت رعایت الگوی مصرف توسط مشترکان خانگی نیز تأکید کرد و افزود: الگوی تعیین‌شده برای مصرف برق در ماه‌های گرم سال (از خرداد تا شهریورماه) 300 کیلو وات ساعت و در ماه‌های غیرگرم 200 کیلووات ساعت است و در صورتی که مشترکان از این میزان کمتر مصرف کنند مشمول طرح‌های تشویقی می‌شوند.

بر اساس مصوبه هیئت وزیران مقرر شد ساعات کار تمام ادارات از 21 خرداد تا سوم شهریورماه ساعت هفت صبح تا 13 و 30 دقیقه تعیین شود. این طرح تا پایان مرداد و پیک مصرف ادامه دارد.

در حال حاضر 712 هزار مشترک در بخش‌های مختلف اداری، خانگی و صنعتی از خدمات شرکت برق کردستان بهره‌مند هستند.

شناسه خبر 56439