شناسه خبر:56452
1401/3/22 08:48:13

سپهرغرب، گروه خبر: یک متخصص بیماری‌های مغز و اعصاب استان مرکزی را یکی از استان‌های پیشرو در درمان و تشخیص بیماران ام‌اس برشمرد.

فردین فرجی اظهار کرد: به مدد فعالیت انجمن ام‌اس، همکاران گروه نورولوژی و سایر عوامل مربوطه، استان مرکزی در تشخیص و درمان بیماری ام‌اس جزء موفق‌ترین استان‌ها است.

وی ادامه داد: هنگام مراجعه بیماران، همکاران گروه مربوطه با انجام اقدامات مورد نیاز، سامان‌دهی‌های معین، ام‌آر‌آی و اقدامات تشخیصی مناسب، بیمار را تحت درمان تشخیصی قرار می‌دهند و تاکنون پیشرفت قابل توجهی در زمینه درمان و حمایت بیماران ام‌اس وجود داشته است.

متخصص بیماری‌های مغز و اعصاب در اراک تأکید کرد: در این راستا سمینارهای با موضوع مذکور با همکاران نورولوژی و اساتید خارج دانشگاه برگزار شده و می‌شود و ضمن تبادل علمی با انتقال اطلاعات مفید مورد استفاده قرار گرفته است.

فرجی خاطرنشان کرد: علائم و نشانه‌های MS متعدد بوده و ممکن است در هر فرد و در طول دوره بیماری بسته به موقعیت فیبرهای عصبی آسیب‌دیده متفاوت باشد که می‌توان به خستگی، خواب‌رفتگی صورت، بدن یا اندام‌ها، گز‌گز کردن و مورمور شدن، اختلال عملکرد مثانه و روده‌، مشکلات بینایی، سرگیجه و احساس منگی و مشکلات خلقی اشاره کرد.

وی توصیه کرد: از بیماران می‌خواهیم با پیگیری مستمر و مراجعه و دریافت درمان تخصصی از استرس و اضطراب جلوگیری کرده و آرامش داشته باشند و با تنظیم خواب خود کمک‌حال درمانشان باشند.

 

شناسه خبر 56452