شناسه خبر:56583
1401/3/25 08:45:36

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به وجود آسیب‌های اجتماعی مختلف در مناطق حاشیه‌نشین، گفت: پرداختن به مناطق حاشیه‌نشین اولویت تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه است.

حجت‌الاسلام یوسف احمدی اظهار کرد: سازمان تبلیغات اسلامی به فرمان امام خمینی (ره) در اول تیرماه سال 60 تشکیل شد و فعالیت تبلیغی خود را آغاز کرده است و به گفته رهبر معظم انقلاب اسلامی در چهار دهه گذشته منشأ خدمات و برکات بسیار زیادی بوده است که نه‌تنها ضرورت وجودی آن کاهش نیافته، بلکه افزایش نیز یافته است.

وی افزود: کارکرد سازمان تبلیغات اسلامی گویا این حقیقت است که بسط و تحکیم باورهای دینی آحاد ملت از ارزش بالایی برخوردار بوده و گسترش فعالیت‌های دینی در گرو فعالیت جهادی مسئولان این نهاد دینی و انقلابی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه با توجه به منویات مقام معظم رهبری مردم باید در عرصه‌های مختلف در میدان حضور داشته باشند، تصریح کرد: طی طرحی که امسال انجام گرفت، روحانیون مساجد به‌عنوان امام محله وارد میدان شدند تا با احیای نقش مساجد در رویکرد اجتماعی با محوریت مردم محل، به مشکلات جامعه خود بپردازند و در این مسیر برای نخستین‌بار همسران روحانیون به‌عنوان شریک‌الامام نیز به امور فرهنگی، اجتماعی و تبلیغی ورود پیدا کردند.

احمدی خاطرنشان کرد: همچنین در مهرواره محله همدل و اوج که در ایام شیوع کرونا برگزار شد، روحانیون مناطق مختلف استان و کشور اقدامات خود را به‌صورت برجسته بیان کردند و از روحانیون استان کرمانشاه در همایش کشوری تجلیل شد و هدف از انجام این کار انتقال تجربیات مختلف روحانیون و شبکه‌سازی برای برگزاری برنامه‌های منسجم بوده است.

   کرمانشاه با 30 منطقه محروم و 11 نقطه اسکان غیر رسمی

وی با بیان اینکه پرداختن به موضوع آسیب‌های اجتماعی و مناطق حاشیه‌نشین از اولویت‌های نخست تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه طی یک سال گذشته بوده است، گفت: استان کرمانشاه دارای 30 منطقه محروم است که در 11 نقطه آن اسکان غیر رسمی با 400 هزار نفر جمعیت وجود دارد و آسیب‌های اجتماعی در این مناطق داریم و لازم است به آن پرداخته شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه بیان کرد: برای حل مشکلات مناطق حاشیه‌نشین شبکه‌ای از گروه‌های جهادی و مؤسسات فرهنگی و تبلیغی تشکیل شد که به‌صورت هفتگی این گروه‌ها و مؤسسات با حضور در مناطق مختلف خدمات پزشکی، مشاوره حقوقی، مشاوره خانواده، خدمات ورزشی و فعالیت‌های تبلیغی مذهبی و فرهنگی در راستای فرهنگ ایرانی اسلامی ارائه می‌دهند.

احمدی تأکید کرد: برای نخستین‌بار با کمک تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه و گروه‌های جهادی مسئولان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در محله جعفرآباد کرمانشاه حضور یافتند و مردم مشکلات خود را بدون واسطه مطرح کردند و مشکلات احصا و نسبت به طرف شدن آن‌ها اقدام شد.

   رونمایی از سند راهبری مساجد کرمانشاه

وی اضافه کرد: یکی از اقدامات مهمی که طی سال گذشته در استان کرمانشاه صورت گرفت، رونمایی از سند راهبری مساجد استان با حضور قائم‌مقام تبلیغات اسلامی کشور بود که در این سند نقش تمام نهادهای تصمیم‌گیر در مساجد دیده شده و هدف آن انسجام در انجام فعالیت‌های مساجد است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: در امور اهل سنت نیز برنامه‌ریزی‌های مختلفی با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در مورد وحدت بین تشیع و اهل سنت انجام گرفته و برنامه‌های تلفیقی مانند افطاری وحدت در ماه مبارک رمضان اجرایی می‌شود و بنا است مدیران تبلیغات اسلامی در مناطق حاشیه‌نشین با پیشنهاد استان و موافقت حجت‌الاسلام محمد قمی ریاست تبلیغات اسلامی، از خود برادران اهل سنت انتخاب شوند.

احمدی با اشاره به مطرح شدن موضوعاتی مانند جهاد تبیین، افزایش جمعیت و فرزندآوری و جنگ روایت‌ها از سوی رهبر انقلاب، خاطرنشان کرد: کلام رهبری باید برای تمام مسئولان فصل‌الخطاب قرار گیرد و اگر روایت‌ها، واقعیت‌ها و دستاوردهای انقلاب به‌درستی برای مردم مطرح نشود، دشمن واقعیت و روایت‌های نادرست را منتشر خواهد کرد و از ابتدای سال نیز همایش‌ها و گردهمایی‌هایی با موضوع جهاد تبیین در استان کرمانشاه برگزار شده است.

وی ابراز کرد: در حوزه جنگ روایت‌ها با کمک سایر نهادها 6 گروه شامل رسانه، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، فضای مجازی و دفاع مقدس تشکیل شده و اعضا درحال فعالیت هستند و همچنین تنها گروهی که به‌صورت میدانی در موضوع خانواده فعالیت می‌کند، تبلیغات اسلامی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه افزایش جمعیت کشور یکی از موضوعات مهم امروز جامعه است، گفت: دوره‌ای با موضوع تربیت معلم در حوزه خانواده و افزایش جمعیت برگزار شد و مربیان پس از آموزش‌های لازم درحال فعالیت هستند.

شناسه خبر 56583