شناسه خبر:56615
1401/3/26 08:33:45

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار ویژه ملایر با اشاره به نشست‌های نامتعارف و مشکلات فنی یک ساختمان مسکونی 12 واحدی در این شهر، دستور تخلیه فوری این واحد را به‌منظور بررسی دقیق موضوع و پیشگیری از بروز هرگونه حادثه احتمالی صادر کرد.

سلمان اسماعیلی روز چهارشنبه اظهار کرد: با توجه به بروز مخاطراتی پیرامون یک ساختمان 12 واحدی در شهر ملایر (خیابان شهید مصطفی خمینی) و جلوگیری از بروز هرگونه حادثه و خسارت‌های احتمالی برای ساکنان آن، ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات بحران شهرستان تشکیل و دستور تخلیه فوری این واحد از حضور سکنه صادر شد.

وی افزود: در همین ارتباط و با بررسی موضوع و پیگیری مسئله از طریق ساکنان و سازنده بنا، هماهنگی لازم با دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ملایر انجام گرفت و دستور تخلیه محل صادر شد.

فرماندار ویژه ملایر تأکید کرد: در همین راستا و به‌منظور احساس مسئولیت در قِبال جان و مال شهروندان، 12 واحد آپارتمان برای اسکان ساکنان این ساختمان در محل دیگری از شهر درنظر گرفته شده است.

به گفته وی همچنین ماشین‌آلات مورد نیاز و نیروی کار لازم برای جابه‌جایی وسایل این ساختمان نیز به‌صورت رایگان در اختیار ساکنین قرار گرفت.

اسماعیلی گفت: در گام بعدی و پس از بازدید میدانی مهندسان ذی‌صلاح، مطالعات بررسی لایه‌های زیرین ساختمان و بررسی علل و عوامل نشست نامتقارن آن در دستور کار قرار گرفت که پس از انجام مطالعات اولیه، مقاوم‌سازی بنا و رفع مشکلات فنی آن آغاز می‌شود.

وی از دستگاه‌های اجرایی شهرستان به‌ویژه شهرداری ملایر در زمینه تأمین اعتباری بالغ‌بر پنج میلیارد ریال برای انجام اقدامات مرتبط با تخلیه این واحد و کمک به ساکنان در راستای رفع مشکلات مورد اشاره قدردانی کرد.

براساس اعلام شهرداری ملایر، این ساختمان در سال 1395 پایان کار گرفته که چندین بار دچار نشست‌های نامتعارف شده است.

شناسه خبر 56615