شناسه خبر:56669
1401/3/28 09:01:28

سپهرغرب، گروه خبر: معاون گردشگری و سرمایه‌‌گذاری اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کردستان گفت: پنج طرح سرمایه‌‌گذاری به ارزش 33 میلیارد تومان در جلسه کمیته فنی سرمایه‌ گذاری گردشگری استان به تصویب رسید.

آرمان وطن‌‌دوست اظهار کرد: در جلسه کمیته‌ فنی گردشگری و سرمایه‌گذاری استان، 17 طرح گردشگری از تمامی شهرستان‌های استان توسط کارشناسان و اعضای کمیته بررسی و ارزیابی شد که در نهایت با صدور مجوز برای پنج طرح به ارزش 33 میلیارد تومان موافقت شد.

وی با اشاره به اینکه با بهره‌‌برداری از این طرح‌ها برای 44 نفر به‌‌صورت مستقیم شغل ایجاد می‌شود، افزود: این طرح‌ها شامل یک مورد ایجاد هتل، سه مورد ایجاد واحدهای پذیرایی و یک مورد اقامتگاه بوم‌گردی در استان بود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی کردستان گفت: طبق ضوابط و قوانین مصوب در شیوه‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت میراث‌ فرهنگی، موقعیت طرح، مساحت زمین، توان مالی سرمایه‌گذار، میزان ایجاد اشتغال و توسعه زیرساخت‌های گردشگری از جمله اولویت‌های صدور مجوز برای ایجاد تأسیسات گردشگری در سطح استان است.

وطن‌دوست ابراز امیدواری کرد با حمایت از متقاضیان طرح‌های دارای قابلیت اجرایی و توجیه اقتصادی، شاهد رشد و رونق صنعت گردشگری در استان باشیم.

استان کردستان دارای 32 هتل، دو هتل آپارتمان، 22 مهمانپذیر و 32 اقامتگاه بوم گردی است.

پارک آبیدر و موزه خانه کُرد سنندج، دریاچه زریبار مریوان، منطقه هورامان، غار کرفتو دیواندره، روستای پالنگان کامیاران، بازار شهرهای سنندج، بانه و مریوان و قرآن تاریخی نگل هرساله بیشترین آمار بازدید گردشگران را به خود اختصاص داده‌اند.

تاکنون دو هزار اثر شامل آثار تاریخی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول(بناها، محوطه و تپه‌ها)، قنات و مکان‌های طبیعی در استان کردستان شناسایی شده که از این تعداد 950 اثر آن به ثبت ملی رسیده است.

 

شناسه خبر 56669