شناسه خبر:56698
1401/3/29 08:13:48

سپهرغرب، گروه خبر: شهردار ملایر به راه اندازی سامانه اینترنتی شهروندسپاری با ارائه خدمات غیر حضوری اشاره کرد و گفت: در این راستا با یک شرکت ذیصلاح عقد قراردادی مبنی بر ممیزی املاک و همچنین تبدیل بایگانی سنتی به الکترونیک از سال 1400 در دستور کار قرار گرفته و تاکنون 60 درصد کار انجام شده است.

مجید فرجی اظهار کرد: استفاده از فناوری به روز با هدف توسعه عملکرد شهرداری، افزایش میزان رضایتمندی، شفاف‌سازی، کاهش ترددهای درون شهری و جلوگیری از حس تبعیض سرلوحه کار شهرداری ملایر قرار گرفته است.

فرجی ادامه داد: شهرداری ملایر طی چند سال گذشته با تهیه و راه اندازی سامانه‌هایی از قبیل سامانه‌های «خدمات شهرسازی» و «درآمد» سعی کرده به این مهم دست پیدا کند.

وی داشتن اطلاعات الکترونیکی(دیتابیس) را لازمه راه اندازی سیستم‌های الکترونیکی دانست و گفت: در این راستا با یک شرکت ذیصلاح عقد قراردادی مبنی بر ممیزی املاک و همچنین تبدیل بایگانی سنتی به الکترونیک از سال 1400 در دستور کار قرار گرفته و تاکنون 60 درصد کار انجام شده است.

فرجی با اشاره به سامانه اینترنتی شهروند سپاری که از طریق آن شهروندان بتوانند تمام و یا قسمتی از خدمات اداری را از طریق دفاتر و یا شخص مالک انجام دهند، افزود: در گام نخست سامانه ای برای پاسخگویی به استعلام‌های واجد شرایط از جمله استعلام ساختمان‌هایی که پایان کار آنها به تازگی صادر شده، راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه شهرداری در حال بررسی و تهیه زیر سیستم جدید برای صدور پروانه ساختمانی و پایان کار است، تصریح کرد: طبیعتاً راه‌اندازی این خدمات الکترونیکی با توجه به تنوع حساسیت و حجم خدمات نیازمند پیمایش، فرآیندهای گام به گام بوده و راه اندازی کامل آن ممکن است از چند ماه تا چند سال طول بکشد و البته برای پیشرفت و توسعه کاری راهی جز تغییر نداریم.

شهردار ملایر با تاکید بر اینکه در ابتدا با مشکلاتی از جمله عدم وجود زیرساخت‌های لازم سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، مقاومت عوامل و نیروها در برابر تغییرات، دانش فناوری شهروندان و میزان مشارکت و همکاری آنان، روبرو خواهیم بود، یادآور شد: با تمام این تفاصیل، روند کار به خوبی در حال انجام است که پس از آموزش پرسنل و تکمیل زیرساخت‌ها، آموزش شهروندان را هم از روش‌های مختلف در دستور کار قرار خواهیم داد.

شناسه خبر 56698