شناسه خبر:56700
1401/3/29 08:15:25

سپهرغرب، گروه خبر: مسئول پیش‌بینی هواشناسی استان همدان گفت: گرمای هوا تا روز سه‌شنبه در همدان پایدار است.

محمدحسن باقری‌شکیب با بیان اینکه از دیروز روند افزایشی دما در استان آغاز شده است، اظهار کرد: این افزایش دما تا روز سه‌شنبه ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه امروز دمای استان دو درجه گرم‌تر می‌شود، عنوان کرد: از روز سه‌شنبه از شدت گرما کاسته می‌شود.

مسئول پیش‌بینی هواشناسی استان همدان با بیان اینکه در روز دوشنبه دمای برخی نقاط استان به 38 درجه هم می‌رسد، تصریح کرد: در دمای شبانه تغییر چندانی نخواهیم داشت.

باقری‌شکیب با اشاره به اینکه براساس پیش‌بینی‌های بلندمدت میانگین دمای استان در تیرماه یک درجه گرم‌تر از معمول خواهد بود، عنوان کرد: بارندگی‌های مربوط به غوره شوران هم معمولاً در نیمه دوم تیرماه رخ می‌دهد.

وی به وضعیت دمای استان در 24 ساعت گذشته اشاره کرد و گفت: در این مدت اسدآباد با حداکثر دمای 36 درجه به‌عنوان گرم‌ترین شهرستان استان و بهار با حداقل دمای 10 درجه، خنک‌ترین نقطه استان گزارش شده است.

مسئول پیش‌بینی هواشناسی استان همدان با بیان اینکه در شبانه‌روز گذشته دمای شهرستان همدان بین 12 و 34 درجه سانتیگراد در نوسان بوده است، عنوان کرد: برای فردا حداکثر دمای همدان تا 36 درجه پیش می‌رود.

باقری‌شکیب با اشاره به اینکه خوشبختانه در روزهای آینده پدیده گردوغبار را نخواهیم داشت، گفت: اما ممکن است در روز پنجشنبه گردوغبار رقیقی وارد استان شود.

وی از کاهش چشمگیر بارندگی‌ها در استان خبر داد و بیان کرد: میزان بارش‌ها در سال زراعی امسال نسبت به آمار بلندمدت 38 درصد کمتر شده است.

شناسه خبر 56700