شناسه خبر:56705
1401/3/29 08:22:51

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان اسدآباد از آغاز عملیات اجرایی پنج طرح آب‌رسانی در روستاهای محروم شهرستان اسدآباد خبر داد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی آبفای اسدآباد، علی‌اکبر رحمانی در همین رابطه با اشاره به اینکه اجرای پروژه‌های مذکور بنا به ضرورت تأمین آب شرب و محرومیت‌زدایی از روستاهای کم‌برخوردار شهرستان در دستور کار قرار گرفت، گفت: با توجه به اهمیت موضوع جهاد آب‌رسانی و ضرورت توجه به مناطق روستایی کمتربرخوردار، عملیات کلنگ‌زنی پنج طرح آب‌رسانی در پنجشنبه هفته گذشته با حضور شرکایی فرماندار شهرستان، سرمدی نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی، بخشداران بخش پیرسلمان و بخش مرکزی و تنی چند از مسئولین ادارات شهرستان انجام شد.

رحمانی ضمن ارائه توضیحاتی درخصوص آغاز عملیات پروژه‌های آب‌رسانی و محرومیت‌زدایی در روستاهای بخش مرکزی و پیرسلمان، اظهار کرد: طرح‌های مذکور شامل نوسازی هفت کیلومتر شبکه توزیع آب روستای طویلان سفلی از توابع بخش پیرسلمان با صرف اعتباری بالغ‌بر 28 میلیارد ریال از محل اعتبارات عمرانی، احداث مخزن 300 متر مکعبی آب شرب روستای طویلان سفلی از توابع بخش پیرسلمان با صرف اعتباری بالغ‌بر 32 میلیارد ریال از محل اعتبارات عمرانی، نوسازی 2,1 کیلومتر از شبکه توزیع آب روستای هلور علیا از توابع بخش مرکزی با صرف اعتباری بالغ‌بر 26 میلیارد ریال در اقطار، 63 الی 110 میلی‌متر حفر چاه دستی روستاهای چهار چشمه و چشمه علی از توابع بخش پیرسلمان با صرف اعتباری بالغ‌بر 6 هزار و 400 میلیون ریال به‌منظور حفر دو حلقه چاه دستی به عمق 25 متر از محل اعتبارات عمرانی است.

وی افزود: با بهره‌برداری از پروژه‌های یادشده، اهالی روستاهای هلور علیا، طویلان سفلی، چشمه علی و چهار چشمه از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار خواهند شد.

همچنین در این مراسم کیومرث سرمدی، نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی با اذعان به اینکه با روی کار آمدن دولت سیزدهم هم‌افزایی خوبی میان نهادهای انقلابی و دستگاه‌های اجرایی ایجاد شد، عنوان کرد: امروز میدان خدمت‌گزاری به مردم، توجه به مناطق کم‌برخوردار است.

وی با بیان اینکه بالاترین عبادات خدمت به مردم خصوصاً خدمت به محرومین است، ابراز کرد: آب شرب سالم و بهداشتی در ماندگاری سکونتگاهای روستایی و عدم مهاجرت روستاییان بسیار با اهمیت است.

در پایان نماینده مردم اسدآباد از تلاش و زحمات امور آبفای اسدآباد درخصوص تأمین آب شرب روستاها به‌ویژه روستاهای غیر زیر پوشش تقدیر و تشکر کرد.

فرماندار شهرستان اسدآباد نیز با اشاره به اینکه امروز مردم به‌عنوان ولی نعمتان ما به شایستگی مستحق خدمت هستند، اظهار کرد: در راستای خدمت به مردم و به‌ویژه روستاهای محروم، اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی در روستاهای کم‌برخوردار در دستور کار قرار گرفت.

حسین‌علی شرکایی از تلاش‌ها و زحمات شبانه‌روزی امور آبفای اسدآباد به‌منظور تأمین آب شرب تشکر کرد.

شناسه خبر 56705