شناسه خبر:56709
1401/3/29 08:25:52

سپهرغرب، گروه خبر: فرمانده انتظامی ملایر از کشف انبار احتکار آرد و نهاده‌های دامی در این شهرستان خبر داد و گفت: در این راستا 170 کیسه آرد، 14 تُن خوراک دام و 75 تُن پودر خارجی احتکار شده کشف شد.

سرهنگ «احمد ساکی» افزود: ارزش تقریبی این میزان کالای احتکاری کشف‌شده، هشت میلیارد ریال برآورد شده است که با تلاش مأموران پلیس امنیت اقتصادی کشف شد.

وی با بیان اینکه مبارزه با قاچاق کالا به‌صورت جدی در دستور کار پلیس است، خاطرنشان کرد: با کشف این محموله احتکاری، پرونده تشکیل و یک متهم به مراجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی ملایر از کشف سه تُن گردوی خارجی قاچاق به ارزش تقریبی پنج میلیارد ریال با تلاش مأموران پاسگاه انتظامی انوج خبر داد و گفت: در این ارتباط دو متهم دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ ساکی همچنین از دستگیری فردی که در فضای مجازی با وعده کار و ازدواج اقدام به اغفال، اخاذی و انتشار تصاویر خصوصی زن جوان کرده بود خبر داد و افزود: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر انتشار فیلم و تصاویر خصوصی و اخاذی از وی در صفحات اینستاگرامی، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی بیان کرد: در این رابطه خانمی با حضور در پلیس فتا توضیح داد در یکی از شبکه‌های اجتماعی مجازی با فردی غریبه که خود را ورزشکار و ثروتمند معرفی کرده بود، آشنا شدم و پس از مدتی با وعده کار و ازدواج به او اعتماد و عکس‌های خصوصی‌ام را برایش ارسال کردم.

فرمانده انتظامی ملایر اظهار کرد: وقتی به خواسته‌اش مبنی بر انتقال وجه به حسابش پاسخ منفی دادم، عکس‌هایم را در فضای مجازی منتشر کرد و تاکنون هفت میلیون ریال از من دریافت کرده است.

سرهنگ ساکی ادامه داد: با اقدامات فنی و شیوه و شگردهای خاص پلیسی، فرد خاطی در یکی از استان‌های شمالی کشور مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مقام قضائی‌ در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و ضمن توقیف ابزارهای دخیل در ارتکاب جرم، متهم به پلیس فتا انتقال داده شد.

وی گفت: متهم از طریق شبکه اجتماعی اینستاگرام با شاکی پرونده آشنا شده و پس از جلب اعتماد با ترفند استفاده از تصویر شخص دیگر و معرفی خود به‌عنوان فردی متمول و ورزشکار و با وعده کار با مزایای بالا و ازدواج، پس از دریافت تصاویر خصوصی و با انتشار آن، اقدام به اخاذی کرد که توسط پلیس فتا دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی ملایر متلاشی شدن باند سارقان اماکن عمومی و دولتی و کشف بیش از 50 فقره سرقت با تلاش مجاهدانه مأموران پلیس آگاهی این شهرستان را از دیگر اقدامات برشمرد و افزود: در تحقیقات به‌عمل‌آمده از متهمان دستگیرشده به بیش از 50 فقره سرقت از مساجد، مدارس و مراکز دولتی با همدستی چهار نفر دیگر اعتراف شد.

سرهنگ ساکی بیان کرد: مأموران پلیس با انجام اقدامات پلیسی سردسته این باند را در یکی از استان‌های مرکزی کشور شناسایی و پس از هماهنگی‌های قضائی این متهم را در مخفیگاه خود دستگیر کردند.

شناسه خبر 56709