شناسه خبر:56784
1401/3/30 08:56:51

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایلام گفت: یک هیئت تجاری- اقتصادی از استان دیاله عراق به‌منظور بررسی راه‌های گسترش ارتباط تجاری و اقتصادی وارد ایلام شدند.

شعبان فروتن روز یکشنبه اظهار کرد: این هیئت عراقی با دعوت رسمی اتاق بازرگانی ایلام و متشکل از رئیس و اعضای هیئت رئیسه، تجار و فعالان تولیدی صنعتی اتاق بازرگانی دیاله عراق در ایلام حضور یافتند.

وی ادامه داد: رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در عراق نیز این هیئت 21 نفره از استان دیاله عراق را همراهی می‌کند.

رئیس اتاق بازرگانی ایلام تأکید کرد: دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، نشست با با هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، تجار و بازرگانان، نشست با استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی حوزه اقتصادی استان و همچنین بازدید از شهرک صنعتی ایلام از برنامه‌های سفر دو روزه این هیئت است.

فروتن اضافه کرد: مهم‌ترین هدف از پذیرش این هیئت گسترش روابط اقتصادی و تجاری در بازارچه جدید مرزی هلاله شمالی در این استان بوده چراکه این بازارچه در مقابل این استان مرزی عراق واقع شده است.

وی اظهار کرد: استان ایلام دارای توانمندی‌های فراوانی برای سرمایه‌گذاری است و از هرگونه سرمایه‌گذاری مشترک با کشور عراق در بخش‌های مختلف استقبال می‌کنیم.

وی یادآور شد: استان ایلام یکی از مهم‌ترین گرانیگاه‌های صادرات کالا به شهرهای مختلف عراق بوده که سال گذشته بیش از یک میلیارد و 160 میلیون دلار کالا از مرز مهران این استان به کشور همسایه صادر شده است.

شناسه خبر 56784