شناسه خبر:56814
1401/3/31 08:11:59

سپهرغرب، گروه خبر: عملیات اجرایی احداث باند اصلی فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه طبق قول مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور به‌زودی آغاز خواهد شد، سهل‌انگاری مسئولان وقت سبب شده که تکمیل باند اصلی این فرودگاه به‌جای 80 میلیارد تومان، 300 میلیارد تومان هزینه روی دست استان بگذارد.

در پی بی‌تدبیری مسئولان گذشته، طرح توسعه فرودگاه کرمانشاه نیمه‌کاره مانده؛ آن‌گونه که تعداد پروازهای فرودگاه از 170، هم‌اکنون به 60 پرواز در هفته کاهش یافته. به‌طوری که امسال امکان پرواز حاجیان به سرزمین وحی از این فرودگاه فراهم نشد.

به این منظور حمیدرضا سیدی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور روز گذشته به دعوت بهمن امیر‌ی‌مقدم، استاندار به کرمانشاه آمد و از باندهای اصلی و موقت فرودگاه بازدید کرد.

باند موقت فرودگاه کرمانشاه در سال 1398 آماده بهره‌برداری بود، اما به‌دلیل عدم پیگیری از سوی مدیران سابق، تاکنون امکان استفاده پیدا نکرده است که با پیگیری ویژه و توافق استانداری کرمانشاه و ارتش غرب و هوانیروز کرمانشاه، شمال باند موقت فرودگاه کرمانشاه درحال آزاد شدن و تسطیح است و این باند در آینده نزدیک شاهد نشست و برخاست هواپیماهای فوکر، ایرباس 737، md و سایر موارد خواهد بود.

با بهره‌برداری از باند موقت فرودگاه، باند اصلی کاملاً آزاد خواهد شد و امکان تکمیل حدود 50 درصد باقی‌مانده آن در کمترین زمان ممکن مهیا خواهد شد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور قول داد باند موقت (تاکسی وی) فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد و عملیات اجرایی احداث باند اصلی هم آغاز شده که تا سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

استانداری کرمانشاه اعلام کرد، سهل‌انگاری مسئولان وقت سبب شده که تکمیل باند اصلی فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی به‌جای 80 میلیارد تومان، 300 میلیارد تومان هزینه روی دست استان بگذارد.

استاندار کرمانشاه متذکر شد: با پیگیری و جلسات مستمر، مشکل معارض باند موقت فرودگاه رفع شده و با همکاری هوانیروز هم‌اکنون شرایط توسعه این باند فراهم است که شرکت فرودگاه‌های کشور هم هم‌زمان با اقدامات هوانیروز، باید از امروز پای کار بیاید و تسطیح زمین اطراف آن را شروع کنند.

بهمن امیر‌ی‌مقدم گفت: هم‌زمان با بهره‌برداری و توسعه باند موقت باید هرچه سریع‌تر یک پیمانکار قوی و باانگیزه برای تکمیل باند اصلی انتخاب و عملیات اجرایی آغاز شود و تا سال آینده شاهد بهره‌برداری از باند اصلی فرودگاه باشیم.

گفتنی است، پیرو این پیگیری‌ها از صبح روز گذشته با ورود اداره کل راهداری استان عملیات تسطیح موانع پروازی ضلع شمالی باند موقت فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه آغاز شد.

شناسه خبر 56814