شناسه خبر:56839
1401/3/31 08:49:37

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار قصر شیرین گفت: 600 هکتار از اراضی کشاورزی پایاب سدهای زاگرس و تنگه حمام و سد سومار در این شهرستان به کشت ذرت اختصاص یافت.

«مرادعلی تاتار» روز دوشنبه در جلسه کارگروه آب و خاک قصر شیرین با محوریت رفع مشکلات و رفع نواقص سیستم‌ها و شبکه‌های درحال اجرا با حضور کارشناسان مرتبط افزود: با تخصیص آب به اراضی کشاورزی پایاب این سدها، فرصتی ایجاد شده تا به کشت ذرت به‌عنوان کشت دوم پاییزه اختصاص یابد.

وی اظهار کرد: هرچه سریع‌تر باید نواقص این اراضی به‌منظور منتفع شدن کشاورزان مرتفع و نواقص شبکه‌ها نیز جهت بهره‌وری و بهره‌برداری بیشتر با جدیت پیگیری شود.

نماینده عالی دولت در قصر شیرین گفت: درمجموع از قِبل سه سد و همچنین سامانه گرمسیری، 11 هزار هکتار از اراضی زیردست این مجموعه‌های آبی با رفع مشکلات و نواقص قابلیت بهره‌برداری را دارد.

رئیس جهاد کشاورزی قصر شیرین نیز گفت: هم‌اکنون یک‌هزار و 50 هکتار به‌صورت ناخالص و در سطح 900 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان به‌صورت خالص، شبکه‌های آبیاری اجرا شده است.

«مراد محمودیان» افزود: امسال بیش از 600 هکتار از اراضی زیر پوشش سد زاگرس، سد تنگ حمام و سد سومار زیر کشت ذرت می‌رود و پیگیری لازم درخصوص اینکه در سال زراعی جدید بیشتر اراضی زیر پوشش سدها و حتی سامانه گرمسیری زیر کشت محصولات زراعی برود، درحال انجام است.

شناسه خبر 56839